'Plucie' ;)

Rocket engines. Budowa, osiągi itd., silników używanych do napędzania rakiet.

Moderator: #Modelarstwo Rakietowe

'Plucie' ;)

Postprzez Imaginus » 15 sty 2009, o 01:19

Witam!
Taki problem...
Zrobiłem rakietki na karmelce z Cr2O3 i Fe2O3... Kanał wielkości ołówka, jednak problem tkwi w tym, że zanim rakietki lecą, 'plują', tzn ciąg się przerywa, leci, stop, leci stop i dopiero po 3 razach dostaje ciągu i leci... Dzisiaj o mało nie dostałem w łeb :/ Jak straciła ciąg kręciła się po ziemi i nagle wyrwała w moją stronę i wybuchła. Wie ktoś w czym może być problem? (na pewno nie w dobrym zmieleniu ;p)
Pozdrawiam,
Imaginus.
Avatar użytkownika
Imaginus
SianoPIS!
 
Posty: 293
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 15:53

Postprzez beaker » 15 sty 2009, o 07:29

Jaki zacisk ?
Podejrzewam że paliwo zawilgło.
Obrazek
Avatar użytkownika
beaker
Zasłużony dla forum
 
Posty: 149
Dołączył(a): 23 wrz 2006, o 18:25
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Postprzez MikeSkywalker » 15 sty 2009, o 10:49

Mieszanka do karmelki mogła być niejednorodna, tu mogło być czegoś mniej a tam więcej, może paliwo nie miało jednolitej struktury, tzn w środku były takie przerwy które lubią sie robić w karmelku,
Jestem tu nowy :) będę wdzięczny za każdą okazaną pomoc :)
Avatar użytkownika
MikeSkywalker
*
 
Posty: 44
Dołączył(a): 7 paź 2008, o 12:01
Lokalizacja: Black Hole

Postprzez 8euilt » 15 sty 2009, o 18:53

Przerwy spowodowaly by chwilowy lub ciagly (zaleznie od wielkosci) wzrost predkosci spalania poprzez zwiekszenie sie powierzchni. Wiec efektem bylby wzrost ciagu, a nie plucie (jest - nie ma).
Pozdrawiam, 8euilt
Avatar użytkownika
8euilt
 
Posty: 97
Dołączył(a): 21 lip 2008, o 13:51

Postprzez beaker » 15 sty 2009, o 19:37

Karmelek pali sie nawet przy cisnieniu atmosferycznym, wiec zeby "plul" w silniku to juz naprawde trzeba sie postarac, ale jest masa mozliwosci.
Zle skladniki, zle odlanie ziarn, zawilgocenie etc etc
Obrazek
Avatar użytkownika
beaker
Zasłużony dla forum
 
Posty: 149
Dołączył(a): 23 wrz 2006, o 18:25
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Postprzez Imaginus » 15 sty 2009, o 22:38

Zle skladniki, zle odlanie ziarn,

lmao :P Na pewno nie... Aż taki lame nie jestem :P Zawilgocenie? Hm... To jest możliwe, ponieważ zawsze do mieszanki daję wody przed karmelizacją... Ale nigdy mi nie pluło... Zawsze woda zdążyła całkowicie odparować :/
Pozdrawiam,
Imaginus.
Avatar użytkownika
Imaginus
SianoPIS!
 
Posty: 293
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 15:53

Postprzez MikeSkywalker » 16 sty 2009, o 11:41

8euilt napisał(a):Przerwy spowodowaly by chwilowy lub ciagly (zaleznie od wielkosci) wzrost predkosci spalania poprzez zwiekszenie sie powierzchni. Wiec efektem bylby wzrost ciagu, a nie plucie (jest - nie ma).

Widzisz, ja takie wahania ciągu określiłem kiedyś jako plucie, bo zamiast ładnie lecieć rakietka "pluła" gazami więc sądziłem że o to chodzi :) widocznie mam braki w nomenklaturze rakietkowej :)
Jestem tu nowy :) będę wdzięczny za każdą okazaną pomoc :)
Avatar użytkownika
MikeSkywalker
*
 
Posty: 44
Dołączył(a): 7 paź 2008, o 12:01
Lokalizacja: Black Hole

Postprzez 8euilt » 17 sty 2009, o 09:53

Ale czy Imaginus nie powiedzial, ze to bylo "plucie" typu "leci, stop, leci stop" ? Mozna przypuszczac, ze byl to problem z zapaleniem sie paliwa. Sproboj uzyc dodatkowej masy zapalnej w kanale/ach.
Pozdrawiam, 8euilt
Avatar użytkownika
8euilt
 
Posty: 97
Dołączył(a): 21 lip 2008, o 13:51

Postprzez MikeSkywalker » 17 sty 2009, o 12:33

Jeśli ciąg będzie nierówny to rakietka też będzie leciała i przestawała, bo w pewnych momentach będzie przyspieszać i wtedy uznać można że "leci" a kiedy zwolni że "stoi" czy też leci dzięki pędowi który uzyskała a nie z powodu spalania się mieszanki. Ale takie teoretyczne wywody można prowadzić w nieskończoność. Gdybyśmy zobaczyli jakiś film nie było by o co się spierać. A poza tym nie od naszej ilości rad zależy czy autor osiągnie sukces, tylko od tego czy umiejętnie je wykorzysta i wyciągnie wnioski na przyszłość :)
Jestem tu nowy :) będę wdzięczny za każdą okazaną pomoc :)
Avatar użytkownika
MikeSkywalker
*
 
Posty: 44
Dołączył(a): 7 paź 2008, o 12:01
Lokalizacja: Black Hole

Postprzez 8euilt » 17 sty 2009, o 12:56

Przypuszczam ze "leci" oznaczalo oznake prawidlowego spalania, a nie lot modelu/kijanki jako takiej. Stawiam na problem z zapaleniem paliwa.
Pozdrawiam, 8euilt
Avatar użytkownika
8euilt
 
Posty: 97
Dołączył(a): 21 lip 2008, o 13:51

Postprzez beaker » 17 sty 2009, o 20:32

Niech ten wątek będzie nauczką na przyszłość dla innych userów :D

Tworzący temat, nie opisał dokładnie problemu tylko podał skład paliwa i fakt że kanał jest średnicy ołówka. Dlatego jak tu oczekiwać poprawnej odpowiedzi? A reszta tematu zamienia się w niewiadomo co (leci, sunie, gaśnie etc).
Prawidłowe przedstawienie zagadniena to podstawa !! :wink:

Imaginus :
:arrow: Prawidłowa eleboracja (chronienie paliwa przed wilgocia)
:arrow: Odpowiedni zapłonnik, z odpowiednią ilością Masy zapalającej, korek w dyszy też się przyda (np ze srajtasmy)
:arrow: Stabilizacja ! Patyk, lotki..


Wtedy silnik powinien dostac odpowiedniego kopa na starcie.
Obrazek
Avatar użytkownika
beaker
Zasłużony dla forum
 
Posty: 149
Dołączył(a): 23 wrz 2006, o 18:25
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Postprzez Imaginus » 17 sty 2009, o 23:44

Dzięki Wam pięknie za odpowiedzi panowie.
Arrow Prawidłowa eleboracja (chronienie paliwa przed wilgocia)

Zawilgocenie odpada... Ponieważ rakietki odpalałem dokładnie 5h po wlaniu paliwa.
korek w dyszy też się przyda (np ze srajtasmy)

Chyba coś przeoczyłem... Jaki korek i po co on jest?
Pozdrawiam,
Imaginus.[/quote]
Avatar użytkownika
Imaginus
SianoPIS!
 
Posty: 293
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 15:53

Postprzez beaker » 18 sty 2009, o 03:14

Przez 5h paliwo może zawilgotnieć.
Korek, zapychamy dyszę czymś, pozwala to na osiągnięcie pewnego ciśnienia początkowego, uzyskanego poprzez spalanie mieszanki zapłonowej.
Obrazek
Avatar użytkownika
beaker
Zasłużony dla forum
 
Posty: 149
Dołączył(a): 23 wrz 2006, o 18:25
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Postprzez 8euilt » 18 sty 2009, o 08:16

Korek z papieru toaletowego bynajmniej nie wytrzyma spalenia mieszanki zaplonowej. Po prostu go wypluje.
Pozdrawiam, 8euilt
Avatar użytkownika
8euilt
 
Posty: 97
Dołączył(a): 21 lip 2008, o 13:51

Postprzez krawat » 18 sty 2009, o 11:11

lepszy był by z poxyliny
Pozdrawiam
Krawat
Avatar użytkownika
krawat
 
Posty: 8
Dołączył(a): 4 gru 2008, o 21:56
Lokalizacja: Kraków

Postprzez beaker » 18 sty 2009, o 13:36

O to chodzi żeby go wypluło w pewnym momencie.

Poźniej można bawić się w mocniejsze korki np silikon. Ale póki co polecam srajtasme, husteczke.
Obrazek
Avatar użytkownika
beaker
Zasłużony dla forum
 
Posty: 149
Dołączył(a): 23 wrz 2006, o 18:25
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Postprzez krawat » 18 sty 2009, o 13:58

do wyschniętej dyszy z poxyliny wkładamy lekko przyschnięty czop z tegoz materiału... nie dawać za świeżej poxyliny bo czop nie wyskoczy a silnik eksploduje
Pozdrawiam
Krawat
Avatar użytkownika
krawat
 
Posty: 8
Dołączył(a): 4 gru 2008, o 21:56
Lokalizacja: Kraków

Postprzez beaker » 18 sty 2009, o 14:07

Coz to za teorie? Robiles kiedys dysze z poxyliny? Jesli tak to opisz wrazenia.
Obrazek
Avatar użytkownika
beaker
Zasłużony dla forum
 
Posty: 149
Dołączył(a): 23 wrz 2006, o 18:25
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Postprzez 8euilt » 18 sty 2009, o 17:38

Moim zdaniem to troche dziwne podejscie.
Taki "czop" moze przez chwile stanowic bariere dla goracych gazow ze spalania masy zapalnej, i pomoc w odpaleniu paliwa. Ale po co uzywac do tego drogiej, dwardej i nieprzyjaznej poxyliny ? Najpierw nalezaloby sprawdzic, czy to w ogole ma zwiazek z zapaleniem paliwa...
Pozdrawiam, 8euilt
Avatar użytkownika
8euilt
 
Posty: 97
Dołączył(a): 21 lip 2008, o 13:51

Postprzez vis » 19 sty 2009, o 00:06

Panowie,
piepszenie o Szopenie... trochę papieru i wosk robi swoje.
...taka wdzięczna komnata a poziom dyskusji taki marny :(
Avatar użytkownika
vis
***
 
Posty: 214
Dołączył(a): 7 lip 2007, o 15:10
Lokalizacja: Don't Panic! We're From Poland

Postprzez beaker » 19 sty 2009, o 17:54

Vis dobrze gada, nalać mu wina :wink:

Nie wiem o co chodzi z poxyliną. Nie nadaje się ona na zatyczkę do dyszy, jeśli byście nią seryjnie zapchali, to byloby CATO.
TO nie musi byc zaden mocny lak !
W wiekszych silnikach mozna sie o cos mocniejszego pokusic :wink: ale nie o takich tu gadamy.
Obrazek
Avatar użytkownika
beaker
Zasłużony dla forum
 
Posty: 149
Dołączył(a): 23 wrz 2006, o 18:25
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Postprzez pirotechnik15 » 13 cze 2009, o 19:22

Ja wiem jaka jest przyczyna złe proporcje ja tak miałem z moją karmelką dałem więcej kno3 (żeby ulepszyć :) ) i pluło właśnie jakimś białym (nie wiem czym??)i wydając odgłos plucia pięciolatka :)
pirotechnik15
 

Postprzez 8euilt » 13 cze 2009, o 23:34

pirotechnik15 napisał(a):Ja wiem jaka jest przyczyna złe proporcje ja tak miałem z moją karmelką dałem więcej kno3 (żeby ulepszyć :) ) i pluło właśnie jakimś białym (nie wiem czym??)i wydając odgłos plucia pięciolatka :)
Pewnie byl to azotan(III) lub azotan(V) potasu, bo co innego moglo wypadac ?
Pozdrawiam, 8euilt
Avatar użytkownika
8euilt
 
Posty: 97
Dołączył(a): 21 lip 2008, o 13:51

Postprzez pirotechnik15 » 14 cze 2009, o 00:23

najprawdopodobniej dzięki
pirotechnik15
 

Postprzez Imaginus » 28 cze 2009, o 20:54

pirotechnik15 napisał(a):Ja wiem jaka jest przyczyna złe proporcje ja tak miałem z moją karmelką dałem więcej kno3 (żeby ulepszyć :) ) i pluło właśnie jakimś białym (nie wiem czym??)i wydając odgłos plucia pięciolatka :)

Ale wykop :P
Problem już dawno rozwiąząłem... I jakbyś czytał uważniej, proporcje miałem idealne, mam bardzo dokładną wagę jubilerską ;)
Odpowiedzi udzielił już kilka postów Breaker, więc nie wiem w czym problem, paliwo zdążyło nabrać wilgoci, bo potem testowałem bezpośrednio po wlaniu paliwa i latało idealnie na tym samym składzie i proporcjach.
Pozdrawiam,
Imaginus.
Avatar użytkownika
Imaginus
SianoPIS!
 
Posty: 293
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 15:53


Powrót do Silniki Rakietowe



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość