Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
barwienie paliwa 
Autor Wiadomość
Post barwienie paliwa
Jak sie nie dać oszukiwać i nie mieć kłopotów w firmie z policją czy służbą drogową albo celną gdy samochody tankują różni kierowcy i czy jest jakaś prosta metoda odczynnikowa aby wykryć tych kierowców co tankują "lewe" paliwo ? Szczególnie jeśli chodzi o paliwo z Niemiec , które ma ponoć dobrą barwę.


7 kwi 2006, o 19:57
Post odp.
No raczej niemcy tankują w polsce bo taniej :wink: , co do barwy paliwa myslę że chodzi ci o ON i czerwoną barwę paliwa znaczonego przeznaczonego dla przemysłu, napisz dokladniej o co ci dokładnie chodzi.
eko.


11 kwi 2006, o 01:34
**
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sie 2005, o 17:39
Posty: 86
Lokalizacja: Z d....domu
Post 
chodzi mu jak sprwdzic czy paliwo w jego samochodzie p jest olejem opałowy który normalnie jest czerwony ale można go odbarwidz

_________________
Obrazek
Obrazek
[Attendite a falsis prophetis.
GG:8454977
:D


11 kwi 2006, o 16:51
Zobacz profil
*******
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2005, o 11:23
Posty: 380
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Post 
Metodą prosta i skuteczną jest określenie barwy wg skali np. Hazena (Pt-Co), Gardnera, jodowej itp.

Do paliw możesz stosować Hazena lub jodową, czasem gardnera też się używa. Sporządzasz r-ry odpowiednie wg przepisów książkowo-normowych i porównujesz barwy w probówkach.

Opis znajdziesz w normach oraz książkach do analityki.

Artur

_________________
gg: 1460353


11 kwi 2006, o 21:10
Zobacz profil
***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lip 2004, o 16:22
Posty: 243
Post 
A nie można by zastosować strącenia barwnika kwasem solnym. Tworzu sie galaretkowaty osad. Bodajże barwnik to solvemt yellow. Ale NVX, a;bo dumin ładnie to opisali w którymś z tematów, nawet schemat reakcji jest :wink:


11 kwi 2006, o 21:25
Zobacz profil
*******
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2005, o 11:23
Posty: 380
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Post 
Barni napisał(a):
A nie można by zastosować strącenia barwnika kwasem solnym.


Metody tej nie zastosujesz do wszystkich paliw, ale metoda w miarę ok. Jak ktoś ma czuły wiskozymetr lub reometr, np, Rheotest, to może spradzić różnicę na zasadzie różnic lepkości i reologii paliw. Trzeba tylko się odności do jakiegoś wzorca paliwa (tego o które nam chodzi jako oryginał).

Kolejna metoda to sprawdzenie temp. zapłonów w tyglu zamkniętym. Metoda również wymaga wzorców oraz apratu do badania zapłonu.

Metody są, zaawansowane co wymagają sprzętu, ale się sprawdzają, my robiliśmy kiedyś badania paliw dla kilku stacji paliw ze śląska właśnie metoda różnic lepkości i temp.zapłonu.

Co do prostej analizy wystarczy metoda opiswana powyżej przez Szanownego Kolegę.

Z pozdrowieniami
Artur

_________________
gg: 1460353


11 kwi 2006, o 22:48
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Multumiri adresate phpBB.com & phpBB.ro..
Design creat de Florea Cosmin Ionut.
© 2011

..