Hmm, i tak i nie. niektóre termometry gdy T>x (czyli tego co regulujesz magnesem na tej skali którą masz wyżej) zwierają układ, inne go otwierają. Myślę że dałoby się zaprojektować uniwersalny układ sterujący, który działałby w zależności od typu termometru, jak i tego czy ma być "on" czy "off" - bo równie dobrze możesz załączyć czaszę jak i włączyć pompę która spowoduje przepływ chłodziwa lub jakiś wiatrak...
Powiedzmy ze mam element grzewczy (czasza, spirala, niech i na 20litrów bedzie 1800W?), wystaje z niego wtyczka meska która wpinam w regulator mocy (bedzie to decydowało z jakim impetem włączam grzałke)
Ja mam to tak gniazdko 220V -> regulator -> urządzenie (grzałka)
Najlepiej będzie jeżeli na tym etapie zrobię ładne fotki jak to wygląda (jutro lub pojutrze - może być? ), następnie ktoś rozszyfruje jak układ ma wyglądać - nie jestem elektrykiem, układów nie robiłem sam - składają się z przekaźnika, różnicówki (BHP) oraz ew ukł sterowania mocą.
Teraz potrzebuje układ na niskim amperazu(zeby nie zniszczyc termometru) który bedzie mi odpowiednio właczał/wyłaczał Obwód A o duzym amperazu (np grzałka) w momencie rozwarcia lub obwód B tez o wiekszym amperazu i napieciu (np pompa wodna do chłodzenia) w momencie zamkniecia obwodu (czyli uzyskania odpowiedniej temperatury). Przedział temperatury w jakim tobedzie działało bedzie zalezało od szybkosci mieszania się np łażni, odległosci termometru od grzałki, lub innych czynników.
Musiałbym dorwać schemat, lub ktoś kto się na tym zna musiałby Ci wykonać to urządzonko. Przedział w jakim regulujesz może być dość spory.
Biorąc pod uwagę najprostszą opcję że ciecz w kolbie zachowuje się liniowo względem temperatury (czyli np jeżeli nie przekroczysz temp -5*C nie zajdzie gwałtowne wydzielanie ciepła w skutek rozkładu itp), musisz wziąć pod uwagę:
- izolację układu i różnicę temperatury względem otoczenia
- rodzaj łaźni i jej bezwładność cieplną
- przewodność szkła
- bezwładność otoczenia
na przykładzie: