Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Przekrój silnika 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 25 sty 2008, o 00:09
Posty: 2
Post Przekrój silnika
Czytam ten przepis na silnik i oglądam zdjęcia z artykułu "coś dla początkujących i nie tylko" jednak wciąż nie mogę poskładać w wyobraźni efektu końcowego. Jakby ktoś mógł narysować w paincie coś w rodzaju przekroju to był bym bardzo wdzięczny. Przydało by się jeszcze pozaznaczać materiały kolorkami. (na przykład ten beton na szaro czy jak... ) A gdyby jakieś zdjęcie przepiłowanego na pół to już w ogóle. Ale pewnie nikt dobrego silnika nie będzie kroił więc zadowolę się obrazkiem z painta


25 sty 2008, o 00:19
Zobacz profil
***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2006, o 20:19
Posty: 1039
Lokalizacja: Warszawa
Post 
jutro zrobie :wink:


25 sty 2008, o 00:33
Zobacz profil
@GROŹNY WOŹNY
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2004, o 14:23
Posty: 389
Lokalizacja: CLK KGP
Post 
Witam,
W załączniku masz schemacik silniczka "TKSmini" ( copyright: pessos )
Pozdrawiam
Szymon


Załączniki:
Komentarz: Przekrój silniczka TKSmini
silniczek.PNG
silniczek.PNG [ 11.55 KiB | Przeglądane 9913 razy ]

_________________
"dostałeś ostrzeżenie. trzy ostrzeżenia to ban. czytaj regulamin i używaj przeglądarki. witaj na forum"
25 sty 2008, o 00:58
Zobacz profil
**********

Dołączył(a): 28 lis 2006, o 14:14
Posty: 416
Post 
Tego typu ukształtowanie paliwa jest dość niebezpieczne dla początkującego badacza silników rakietowych. Podczas spalania następuje wzrost powierzchni spalania, co przy założeniu, że dysza się nie przepala, powoduje wzrost ciągu, ale i ciśnienia. Skutek jest taki, że silnik może rozerwać. Na początek proponowałbym kanał stożkowy.


25 sty 2008, o 16:57
Zobacz profil

Dołączył(a): 25 sty 2008, o 00:09
Posty: 2
Post 
Rany, nie dość, że strasznie szybko to jeszcze zabójcza jakość. Bardzo dziękuję. Wyobrażałem sobie to podobnie (trochę inaczej zatyczkę) ale lepiej się upewnić i zachować rączki :)

Więc kanał stożkowy może wpłynąć na zmianę ciśnienia? Podstawa stożka ma być od strony dyszy, tak? Mam wrażenie, że początkowa większa powierzchnia spalania spowoduje przyspieszenie spalania paliwa. Jedyną korzyść, jaką widzę ze zmienienia kształtu kanału jest (0 jakieś 2/3) zmniejszenie ilości samego paliwa. Ale może coś mi umknęło, jeśli tak, to proszę, wyprowadźcie mnie z błędu. Strach o paluszki...


27 sty 2008, o 01:44
Zobacz profil
@MODERATOR
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 kwi 2007, o 15:26
Posty: 639
Post 
chodzi o to ze jak masz kanal w ksztalcie walca to podczas spalania sie kanal sie powieksza = powiezchnia spalania sie zwieksza = zwiekszenie cisnienia przy czym zakladajac ze erozja dyszy jest znikoma a wzrost cisnienia moze skutkowac wybuchem (za duze cisnienie za mala dysza w koncowej fazie spalania za slaby korpus i bedzie wybuch)
a co do stozka to dobrze myslisz podstawa u dyszy jednak spojrz ze jak bedzie sie spalal stozek to powierzchnia spalania bedzie ta sama ( nieznacznie wieksza ) wiec kanal stozkowy jest bezpieczniejszy - nie ma zagrozenia ze cisnienie wzrosnie

_________________
<center>Obrazek
Obrazek
"...ale to już tak jest, że chemia jest the best i tyle..."</center>


27 sty 2008, o 12:04
Zobacz profil
@GROŹNY WOŹNY
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2004, o 14:23
Posty: 389
Lokalizacja: CLK KGP
Post 
Witam,
wojtex napisał(a):
Tego typu ukształtowanie paliwa jest dość niebezpieczne dla początkującego badacza silników rakietowych. Podczas spalania następuje wzrost powierzchni spalania, co przy założeniu, że dysza się nie przepala, powoduje wzrost ciągu, ale i ciśnienia. Skutek jest taki, że silnik może rozerwać. Na początek proponowałbym kanał stożkowy.

Oczywiście to co napisałeś jest prawdą. Niemniej jednak istnieje taki stosunek długości kanału (ziarna) do powierzchni czołowych paliwa, przy którego zachowaniu, możliwe jest osiągnięcie niemalże płaskiej charakterystyki wykresy maximum funkcji ciśnienia od czasu, dla pracy silnika.
Oczywiście zgadzam się, że dla początkującego najważniejsze jest oderwanie się od ziemi i udany lot bez CATO, ale zainteresowany chciał tylko przekrój, więc otwarłem jeden z moich projektów i zrobiłem przekrój na potrzeby tego tematu - nikt nie każe iść od razu w dural typu PA6, grafit i utwardzane szpilki imbusowe - papier i szamot na początek to odpowiednie materiały ;)

Pozdrawiam
Szymon

_________________
"dostałeś ostrzeżenie. trzy ostrzeżenia to ban. czytaj regulamin i używaj przeglądarki. witaj na forum"


27 sty 2008, o 16:31
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 7 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Multumiri adresate phpBB.com & phpBB.ro..
Design creat de Florea Cosmin Ionut.
© 2011

..