Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Silnik sr na gaz od zaplaniczek z wentylatorkiem. 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 21 sty 2008, o 20:46
Posty: 23
Lokalizacja: olsztyn
Post Silnik sr na gaz od zaplaniczek z wentylatorkiem.
Chciałbym zapronowac pomysł w którym wentylatorek wtłaczałby wymieszane powietrze wraz z gazem a to wszystko wtłoczone do silnika pod małym ciśnieniem.


28 sty 2009, o 17:22
Zobacz profil
@MODERATOR
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2006, o 20:07
Posty: 251
Lokalizacja: Londyn
Post 
głupi?

_________________
koniec z piro :/


28 sty 2009, o 17:44
Zobacz profil
***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 mar 2007, o 11:35
Posty: 134
Lokalizacja: mam to wiedzieć?
Post 
Zrób to pogadamy.


28 sty 2009, o 18:03
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2008, o 13:51
Posty: 97
Post 
Chlopie, pisales juz o tym. Zapalniczka zarowa z kiosku za 2 zeta bedzie miala wieksza sprawnosc jako silnik rakietowy :lol:
PS. wiesz co znaczy "sr" ?

_________________
Pozdrawiam, 8euilt


28 sty 2009, o 18:16
Zobacz profil

Dołączył(a): 11 mar 2008, o 11:42
Posty: 56
Post 
nie niszczcie tak od razu marzeń chłopaka może coś kiedyś wymyśli niech próbuje, testuje,
silniki na paliwo ciekłe są najwydajniejsze w jednych z pierwszych rakiet chyba V1 stosowano jako paliwo alkohol chyba etylowy a jako utleniacz wodę utlenioną, silnik na paliwo stałe nigdy mu nie dorówna.
A silnik z wentylatorem wtłaczającym powietrze jako utleniacz to nic innego jak działający od dawna i szeroko stosowany silnik turboodrzutowy :D


29 sty 2009, o 17:30
Zobacz profil

Dołączył(a): 21 sty 2008, o 20:46
Posty: 23
Lokalizacja: olsztyn
Post 
Nie nie jestem głupi. A po drugie to na wojnach na złomowisku robili takie coś i miało niezły odrzut (a po drugie jechali bez dyszy bo im odpadła)
A z dyszą to by miało naprawde wielką moc!!


30 sty 2009, o 16:41
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2008, o 13:51
Posty: 97
Post 
Pewien jestes swojej wiedzy ?
Na wojnach wkladali 2 zapalniczki do stalowej rury i ostrzeliwali wroga rakietami ?
Jakby niemcy wiedzieli ze tak mozna, to V2 by nigdy nie powstalo :lol:

_________________
Pozdrawiam, 8euilt


30 sty 2009, o 17:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 21 sty 2008, o 20:46
Posty: 23
Lokalizacja: olsztyn
Post 
Pewien nie jestem ale jak zrobili na screap challenge(wojny na złomowiskach) zrobili coś identycznego o czym napisałem!!!!!!


30 sty 2009, o 17:25
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2008, o 13:51
Posty: 97
Post 
Napedzane 2 zapalniczkami ? :roll:

_________________
Pozdrawiam, 8euilt


30 sty 2009, o 17:36
Zobacz profil

Dołączył(a): 21 sty 2008, o 20:46
Posty: 23
Lokalizacja: olsztyn
Post 
akurat nie na gaz od zapalniczek tylko na benzyne, a zasada działania jest taka sama(i nie na zapalniczki tylko na gaz od zapalniczek)


30 sty 2009, o 17:42
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sie 2008, o 19:18
Posty: 515
Lokalizacja: Lubelskie
Post 
Benzyna - ciecz
Propan&Butan - gazy

Rozpylić ciecz, a gazy to chyba różnica. Nie znam się zupełnie na modelarstwie rakietowym, silnikach itp. ale ten temat mnie rozbraja :lol:


30 sty 2009, o 18:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 21 sty 2008, o 20:46
Posty: 23
Lokalizacja: olsztyn
Post 
Przciesz to jest bardzo możliwe a jak nie gaz z zapalniczek to wezme benzyne i tyle i wtedy 100% pewności.(Na innym forum wszyscy są mili, pomagają w realizowaniu nowych jescze nie sprawdzonych pomysłów, doradzają co zmienić itp, a tu tylko co? to bez sensu, ty głupi jesteś, to jest nie możliwe, i tylko każdy odpowiada: to nie jest możliwe) a ja akurat chce spróbować jak nie z gazem to z paliwem, doradzcie mi czy coś a nie zaraz tylko obrażacie i wątpicie.


30 sty 2009, o 20:12
Zobacz profil

Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 23:32
Posty: 58
Post 
Przedewszystkim musisz najpierw dowiedzieć się jak działa silnik pulsacyjny bo to będzie najłatwiej Ci zbudować , potem prócz samego silnika który nomen omen i tak będzie musiał być spawany bo raczej w żaden inny sposób rury tak nie ukształtujesz , potem będziesz potrzebował jeszcze cały osprzęt do tego silnika czyli zbiornik sprężonego powietrza , zbiornik na paliwo akurat w tym wypadku z tego co pamiętam nie potrzeba było jakiegoś specjalnego utleniacza (ale mogę sie mylić) no i musisz pamiętać że to wszystko musi być z bardzo lekkich materiałów . Czyli szacując koszty bardzo przybliżone 1500zl trzeba na początek wyłozyć , stać Cię nie sądzę ergo jest to nie możliwe dla szarego amatora..


30 sty 2009, o 20:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 11 mar 2008, o 11:42
Posty: 56
Post 
nie przejmuj się dużo osób na tym forum piszących nie ma zielonego pojęcia o tym co pisze, jakikolwiek nowy pomysł ciężko jest przeforsować zaraz ktoś ci na pisze a po co jak jakieś stare rozwiązanie działa, albo na poparcie tego że jest mądrzejszy od ciebie przepisze ci cytat z książki.

PS.
Udowodnij że to działa to zobaczysz jak mało osób będzie do zabierania głosu w temacie


30 sty 2009, o 20:32
Zobacz profil
Nauczyciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 gru 2007, o 21:59
Posty: 963
Lokalizacja: Katowice
Post 
Ja tak patrząc na ten "projekt" muszę przyznać, że brakuje ci jakiejś takiej wyobraźni co do rządzących praw fizyki. A może inaczej - policz sobie na papierze, jaki ciąg może osiągnąć taki silnik, bo jakiś to on będzie... Może trochę więcej poczytaj na ten temat, co? ;)
Ja chyba też oglądałem ten odcinek złomowiska - jeden zespół zrobił silnik odrzutowy, a drugi pulsacyjny i jeśli dobrze pamiętam - odrzutowy nawalił.
Aha, podobny "silnik" zrobił ktoś na youtube, nazwał to "nitro do rowera"...

_________________
<wyk> Państwo się nie martwią że brakuje miejsc, tylko wykład wszyscy mają w jednej sali, konkurs będziecie pisać w warunkach normalnych.
<g>Wolałbym w standardowych, kurtkę zostawiłem w szatni.


30 sty 2009, o 20:46
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2008, o 13:51
Posty: 97
Post 
Chlopaka zebralo na ambicje, bez wiedzy...
Jesli naprawde chcialbys wykonac dzialajacy silnik na paliwo ciekle badz gazowe, musialbys uwzglednic precyzyjna obrobke drogich metali.
O tym jak wielkie masz klapki na oczach swiadczy chociazby przyziemna chec uzywania benzyny czy gazu do zapalniczek. Wyobraz sobie jak wielka sila jest potrzebna aby w ogole ruszyc z miejsca taka kupe zelastwa.
Pojemniki pod cienieniem z paliwem, ewentualnym utleniaczem... Podsumowujac - to co chcesz aktualnie zrobic, napewno nie bedzie dzialac. Ale nie zamykaj sie w sobie i nie odbieraj sobie zycia, a zdobadz odpowiedni zasob wiedzy i daz do zrealizowania swojego projektu.

_________________
Pozdrawiam, 8euilt


30 sty 2009, o 20:54
Zobacz profil
***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 mar 2007, o 11:35
Posty: 134
Lokalizacja: mam to wiedzieć?
Post 
http://forumpirotechniczne.pl/viewtopic ... 93&start=0 zobacz se co o takim silniku pisza. :roll:


30 sty 2009, o 21:11
Zobacz profil

Dołączył(a): 21 sty 2008, o 20:46
Posty: 23
Lokalizacja: olsztyn
Post 
Okej okej wiem nie znam się za bardzo ale to nie ma być prawdziwy silnik tylko miniaturka, taka do modeli rakiet około do 5 startów taka 5 razówka.A potem korpus nowy i już.


7 lut 2009, o 12:57
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2008, o 13:51
Posty: 97
Post 
Nie znasz sie jeszcze bardziej, niz sadzisz.
Czy maly silnik nie jest prawdziwym silnikiem ?
Wizje jakie tu przedstawiasz nie maja mozliwosci funkcjonowania.
Sprawnosc ciagle bedzie zbyl mala.

_________________
Pozdrawiam, 8euilt


7 lut 2009, o 13:24
Zobacz profil

Dołączył(a): 21 sty 2008, o 20:46
Posty: 23
Lokalizacja: olsztyn
Post 
Może masz racje a może nie ale ja i tak będe próbował zrobić taki silnik, nie obchodzi mnie czy bedzie wstanie unieśc chociasz swoją mase i czy wogule zadziała, chodzi o to żebym więcej się dowiedział o konstrukcji, działaniu silnika tego rodzaju. 8)


PS.Jak zrobie (chociasz nie pewne) to przedstawie skutki powodzenia lub niepowodzenia i cała konstrukcje z czego jest zrobiona itp, Dajcie mi troche oduchy a nie głupie gadanie.


8 lut 2009, o 22:10
Zobacz profil
@MODERATOR
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 paź 2004, o 17:32
Posty: 775
Lokalizacja: Gdańsk
Post 
Najpierw to zaopatrz się w dozę teorii. Na jakiej zasadzie działa taki silnik, jakie warunki panują w jego wnętrzu, dlaczego stężony H2O2 jest jednym z najgorszych utleniaczy jeśli chodzi o silniki na paliwo ciekłe a dlaczego stosuje się go w hybrydach. Jak się zagłębisz w tą tematykę to zrozumiesz że do napędu rakiety na dobrą sprawę wystarczy sam stężony H2O2. Poza tym musisz znać całą masę wzorów na przyśpieszenie, widzieć takie zależności jak siła ciągu od parametrów samej mieszanki, co to jest impuls właściwy, z jakich materiałów zrobić komorę spalania żeby się nie stopiła, nie spaliła od utleniacza i była możliwie lekka. Jakie zrobić zbiorniki na paliwo, jaka jest masa takiej rakiety przy której to zaczyna być fizycznie możliwe do zrealizowania, czy w takim razie opłaca się zrobić mocne zbiorniki czy jak najlżejsze i zastosować pompy i czy tak nie będzie zbyt drogo. Na samym początku jakie paliwo i jaki utleniacz wybrać żeby konstrukcja była jak najtańsza, jak najtrwalsza i paliwo i utleniacz dostępne na więcej niż jeden start. I jak już ta spora kupa kasy wystartuje pomyśl o systemie który pozwoli jej bezpiecznie wylądować a przy przeciążeniach się nie zepsuje. I jak daleko dać silnik od propergoli żeby nie eksplodowały, ewentualnie jak do tego nie dopuścić a jeśli się już stanie to jak zminimalizować skutki wybuchu. Powiem że kilka kilogramów paliwa i utleniacza to nie jest już petarda tylko niezmiernie mocna bomba. Jeśli jesteś w stanie to i wiele wiele innych spraw wyobrazić, przemyśleć i rozwiązać zabieraj się do projektowania. Ile mogę tyle pomogę. Chyba już rozumiesz stopień trudności zadania jaki Cię kusi? Ja nie każe Ci odpuszczać tylko chcę żebyś najpierw to sobie gruntownie przemyślał.
Wiecie, kiedyś często myślałem o takim silniku na paliwo ciekłe, mam kilka pomysłów zarówno na hybrydę jak i na full wypas ciekłe paliwo i utleniacz. Niech Ci którzy mają pojęcie o fizyce i chemii się wypowiedzą jakie widzą przeszkody. Poza tymi co je już wymieniłem. Tylko o tych prawnych nie mówcie, bo wedle niego to nie wiem czy sam ten temat nie nadaje się do usunięcia...
Analityk

_________________
"Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, tylko żuje pszczoły"
http://www.youtube.com/watch?v=tqtiIUEbiMQ


17 lut 2009, o 04:12
Zobacz profil

Dołączył(a): 21 sty 2008, o 20:46
Posty: 23
Lokalizacja: olsztyn
Post 
Dzięki za pomoc.Już to przemyślałem i postanowiłem że nie będzie wentylatorka tylko sprężone powietrze isprężona benzynakomora spalania będzie z mosiądzu lub z miedzi ale jescze niewiem, miedz lekka i słaba, mosiądz ciężki i mocny. Jak na razie jestem w trakcie szukania materiłałow. :D


22 lut 2009, o 22:34
Zobacz profil
***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lip 2007, o 15:10
Posty: 214
Lokalizacja: Don't Panic! We're From Poland
Post 
przede wszystkim szukaj materiałów żaroodpornych...


22 lut 2009, o 22:56
Zobacz profil
*

Dołączył(a): 11 lis 2008, o 02:31
Posty: 251
Lokalizacja: z Epicentrum
Post 
vis napisał(a):
przede wszystkim szukaj materiałów żaroodpornych...

szklo sie nada?:D


23 lut 2009, o 03:20
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2009, o 13:03
Posty: 69
Post 
he raczej nie .


27 lut 2009, o 15:24
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Multumiri adresate phpBB.com & phpBB.ro..
Design creat de Florea Cosmin Ionut.
© 2011

..