Witam.
Na naszym forum brakuje sprawdzonych przepisów na silniki rakietowe.
Postanowiłem opisać jeden z moich silników na karmelek 60/40.
Na paliwa HP jeszcze przyjdzie czas
Silników zrobiłem do tej pory 15 sztuk, tylko 2 nie wypaliły
(wywalona zatyczka)
Potrzebne materiały :
70g mieszanki KNO3/SACHAROZA 60/40
Wikol
Poxipol(moze być każdy inny klej chemoutwardzalny)
Szkło wodne
Blok A4
Cement (moze być gips ale szpachlowy)
Szamot
Wymiary korpusu:
Długośc 9,5cm
Średnica wewnętrzna 2,5cm
Grubość korpusu 3mm
Bierzemy szkło wodne i wikol. Rozrabiamy 1/1-tak żeby nie było glutów. Tniemy paski papieru o szerokości 10cm, smarujemy klejem i nawijamy na coś o średnicy 2,5cm(ja nawijam na "pałkę" zrobioną na tokarce) aż uzyskamy grubość 3mm.
Zatyczki :
Robimy 2 papierowe foremki o średnicy 2,5cm i 1cm wysokości.
Rozrabiamy cement z wodą do uzyskania konsystencji gęstej śmietany. Następnie porcjami dodajemy bardzo drobno sproszkowany szamot. Cała masa musi być plastyczna tak zeby dała sie ugniatać w rękach.
Zapychamy nią równo nasze foremki .(W jednej z foremek-gdy masa jeszcze całkiem nie wyschnie-robimy na środku kanał o szerokości 3mm na wylot, można teraz ale mi krzywo wychodzi jak robię w świerzym paliwie.. o innym sposobie zaraz
). Właśnie zrobiliśmy dyszę do naszego silnika
Wklejamy dysze w korpus poxipolem. Robimy z mieszanki karmelka. Wlewamy w korpus. Gdy wszystko ostygnie wklejamy zatyczkę górną.
Teraz najtrudniejsza część programu... wiercimy w paliwie kanał.
Kanał musi mieć 5cm długości i 3mm średnicy. Ja to robiłem na wiertarce stołowej(trzeba mieć troszke wprawy bo sie paliwo lubi lepić do wiertła)ale jak podjeżewam nie wszyscy ją mają
I tu niech napisze ktoś kto robił innym sposobem, bo robienie tego przy odlewaniu paliwa jest troche kłopotliwe
Gdy już mamy prawie całkowicie gotowy silnik w środek, w kanał sypiemy dobry pcz z dodatkiem pyłu Al.
Wkładamy lont, zalepiamy woskiem lub plasteliną i silnik gotowy.
naRa