Paliwo na podstawie Metyloaminy i Azotanu Amonu

Rocket fuels. Opis paliw rakietowych.

Moderator: #Modelarstwo Rakietowe

Paliwo na podstawie Metyloaminy i Azotanu Amonu

Postprzez jozo1234 » 5 sty 2008, o 11:52

Czy ktoś słyszał o takich paliwach ? Ma ktoś jakieś informacje na temat takich paliw ? Ja znalazłem kilka takich paliw, ale żadne nie jest opisane pod względem właściwości. Jedno z nich :

CH3NH2 - 3%
Pył węglowy - 7%
NH4NO3 - 90 %

Co o tym sądzicie ? W najbliższym czasie postaram sie zrobić to paliwo .

Pozdro
Yeah, więcej czasu.
jozo1234
 
Posty: 16
Dołączył(a): 6 paź 2007, o 10:21
Lokalizacja: Jasło

Postprzez wojtex » 5 sty 2008, o 12:52

To jest jakaś nieścisłość. Sprawdź sobie temperaturę wrzenia metyloaminy... Chyba, że jest zaadsorbowana na węglu?
wojtex
**********
 
Posty: 416
Dołączył(a): 28 lis 2006, o 14:14

Postprzez jozo1234 » 5 sty 2008, o 12:58

Azotan amonu miesza się z węglem, a później przez tą mieszankę przepuszcza metyloaminę, którą pochłania azotan amonu.
Yeah, więcej czasu.
jozo1234
 
Posty: 16
Dołączył(a): 6 paź 2007, o 10:21
Lokalizacja: Jasło

Postprzez doznanie » 5 sty 2008, o 13:38

ja bym dodal jeszcze jakiegos dichromianu np amonu do katalizacji spalania amonowej saletry
<center>Obrazek
Obrazek
"...ale to już tak jest, że chemia jest the best i tyle..."</center>
Avatar użytkownika
doznanie
@MODERATOR
 
Posty: 639
Dołączył(a): 3 kwi 2007, o 15:26

Postprzez wojtex » 5 sty 2008, o 16:46

Ciekawe. Metyloamina jest silniejszą zasadą niż amoniak. Powinna zajść reakcja:
NH4(+) + MeNH2 --> NH3 + MeNH3(+) (anion azotanowy, jako przeciwjon oczywiście)
Wynik takiego procesu, to zastąpienie części azotanu amonu azotanem metyloaminy (metyloamoniowym). Wydaje mi się, że powoduje to polepszenie właściwości energetycznych paliwa, ale budzi moje obawy jego stabilność. Nie zabierałbym się za to bez wiedzy o bezpieczeństwie jego wytwarzania i stosowania. Zwłaszcza, że gazową metyloaminę przepuszcza się przez rozdrobnioną mieszankę, którą potem trzeba sprasować w lity ładunek. Myślałeś, o tym?
wojtex
**********
 
Posty: 416
Dołączył(a): 28 lis 2006, o 14:14

Postprzez doznanie » 5 sty 2008, o 16:53

gdziesz czytalem ze to wybitnie paliwo HP - high power 200 psi + wiec nie radze sie za to brac jak nie profi jestes
<center>Obrazek
Obrazek
"...ale to już tak jest, że chemia jest the best i tyle..."</center>
Avatar użytkownika
doznanie
@MODERATOR
 
Posty: 639
Dołączył(a): 3 kwi 2007, o 15:26

Postprzez jozo1234 » 6 sty 2008, o 16:04

Że nie jestem na forum od kilku lat to nie znaczy że się nie znam na rzeczy :] Przepis jest z książki " Stałe Paliwa Rakietowe " Krowickiego i Syczewskiego, znalazłem go także przeglądając różne fora pirotechniczne i o modelarstwie rakietowym. Paliwo jest wysokoenergetyczne i jest doskonałe do dużych modeli rakiet, dlatego się nim zainteresowałem.

A o moje doświadczenie sie nie martwcie.

P.S

Kto z was robił paliwo cynkowo-siarkowe i jak wrażenia ?? Bo efekt według mnie niesamowity, niedługo odpalam kolejną rakietę na Zn + S

Pozdrawiam
Yeah, więcej czasu.
jozo1234
 
Posty: 16
Dołączył(a): 6 paź 2007, o 10:21
Lokalizacja: Jasło

Postprzez wojtex » 6 sty 2008, o 23:25

Wprawdzie w książce Krowickiego i Syczewskiego jest napisane, że otrzymywanie tych paliw "jest bardzo proste." (str. 295) Ale to pozór. Przez azotan amonu przepuszcza się ciekłą metyloaminę. Tyle, że t.w. metyloaminy to -6 °C. Potrzebny jest więc jakiś układzik ciśnieniowy, lub obniżający temperaturę, aby taką operację wykonać bezpiecznie. Poza tym, odnośniki literaturowe to patenty. Jeśli ktoś pracował nad rozgryzieniem patentów, ten wie, że dane w nich zawarte bywają bałamutne. A próby odtworzenia podanych warunków może być niebezpieczne.
wojtex
**********
 
Posty: 416
Dołączył(a): 28 lis 2006, o 14:14

Postprzez jozo1234 » 7 sty 2008, o 11:21

To mnie i tak nie zniechęci, temperatura którą należy uzyskać to nie najniższa temperatura :) Gdy cokolwiek będzie wskazywać na to że mogą być komplikacje to sobie odpuszczę. Może te warunki nie będą aż tak niebezpieczne jeżeli w literaturze pisze że jest to " bardzo proste ".
Dzięki za przestrogi, każda wskazówka jest cenna.

Pozdrawiam
Yeah, więcej czasu.
jozo1234
 
Posty: 16
Dołączył(a): 6 paź 2007, o 10:21
Lokalizacja: Jasło

Postprzez wojtex » 7 sty 2008, o 17:00

Ale zajrzyj do tych patentów!
wojtex
**********
 
Posty: 416
Dołączył(a): 28 lis 2006, o 14:14

Postprzez jozo1234 » 7 sty 2008, o 21:40

Z pewnością to zrobię. Jako jedyny nie zbeształ mnie za to paliwo tylko Doznanie i dzięki ci za to, postaram się zdobyć dichromian amonu.

Czekam na podpowiedzi innych.

Pozdrawiam
Yeah, więcej czasu.
jozo1234
 
Posty: 16
Dołączył(a): 6 paź 2007, o 10:21
Lokalizacja: Jasło

Postprzez doznanie » 7 sty 2008, o 21:43

nie wiem jak zareaguje dichromian z CH3NH2
lecz jezeli juz troche robisz te rakiety to zainteresuj sie paliwami amonowa + dichromian + reduktory - to juz sa paliwa wiekszej mocy
<center>Obrazek
Obrazek
"...ale to już tak jest, że chemia jest the best i tyle..."</center>
Avatar użytkownika
doznanie
@MODERATOR
 
Posty: 639
Dołączył(a): 3 kwi 2007, o 15:26

Postprzez jozo1234 » 7 sty 2008, o 21:53

Dzięki za sugestie na pewno to zrobię. Zacząłem się interesować paliwami większej mocy, przerabiałem już różne paliwa ale to jeszcze nie jest to co by mnie interesowało. Dzięki za nakierowanie i musze zakupić dichromian :)
Yeah, więcej czasu.
jozo1234
 
Posty: 16
Dołączył(a): 6 paź 2007, o 10:21
Lokalizacja: Jasło


Powrót do Paliwa Rakietowe



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron