Pasowało by rozróżnić czym jest ciąg a czym impuls właściwy
Jeżeli mamy składowe zmiennych to już bułka z masłem:
Ciąg silnika rakietowego (F) równy jest sile odrzutu strumienia spalin wyrzucanych z dyszy wylotowej silnika, pomniejszonej o siłę działającą na powierzchnię przekroju wylotu dyszy, wynikającą z oddziaływania różnicy ciśnień (w strumieniu gazów spalinowych i w ośrodku otaczającym silnik).
Ciąg silnika rakietowego można obliczyć ze wzoru:
F = m/t * w + (pw - pa) * A,
gdzie: m/t - wydatek masy, czyli masa czynnika roboczego, wyrzucanego z silnika na zewnątrz w ciągu jednostki czasu, w - prędkość strumienia czynnika roboczego, pw - ciśnienie w strumieniu czynnika roboczego, pa - ciśnienie w ośrodku zewnętrznym, A - powierzchnia przekroju poprzecznego dyszy wylotowej.
...a jeśli nie jesteś w stanie wyznaczyć w/w to najlepiej hamownia i "po ptokach" a wyznaczenie impulsu to tylko podstawienie do wzoru.