Autor |
Wiadomość |
Anonymous
|
Woda utleniona 30% + nadmanganian potasu!
Na stronie www.alchemik.boo.pl przeczytałem , że po wlaniu do kolby kilku mililitrów perhydrolu i dodaniu kilku kryształków nadmanganianu potasu rozpoczeła się "efektowna" reakcja.
Mam pytanie czy w jakiś sposób można byłoby to wykorzystać do napędzania rakiet?? to tylko propozycja nic nie jest przemyslane wiec jak pisze głuppoty to wywalcie ten temat do kosza.
Oto filmik:
http://www.alchemik.boo.pl/gwaltowna%20reakcja.avi
Filmik ze strony www.alchemik.boo.pl
Pozdro dla kumatych
|
3 cze 2005, o 17:50 |
|
|
elessar
******
Dołączył(a): 17 cze 2004, o 21:19 Posty: 226 Lokalizacja: Płock / Toruń
|
pomysl dobry. w wyniku reakcji wydziela sie duza ilosc pary wodnej, gdyby zrobic do tego dysze moglby powstac pozadny silnik. jest jednak problem gdyz umieszczenie w szczelnie zamknietym korpusie skladnikow tak by reagowac zaczely dopiero wtedy gdy sobie tego zyczysz moze byc trudne. no i nie wiadomo jaka bedzie predkosc gazow, czy zdolaja one wytworzyc odpowiedni ciag.
_________________ Per Aspera Ad Astra
|
3 cze 2005, o 17:59 |
|
|
Anonymous
|
No właśnie problemem jest to zeby reakcja rozpoczeła sie gdy tego zachcemy. Bo raczej trudno jest wrzucic kryształki nadmanganianu potasu do silnika.... przed startem..
Pozdro dla kumatych ( ach ten teks mi sie podoba, ciągle go używam )
|
3 cze 2005, o 18:58 |
|
|
CTX
******
Dołączył(a): 20 sie 2004, o 09:48 Posty: 1084 Lokalizacja: /dev/nul
|
Można by zrobić 2 komory w środku i pomiędzy izolator 2 związków wsadzić BARDZO mały ładunek rozrywajacy. Problem jednak nie w rozpoczęciu reakcji w odpowiednim momencie, bo to sie da zrobić w miarę łatwo. Pomyślcie że jeśli silnik będzie postawiony pionowo to mieszanina zacznie wytryskiwać przez dysze silnika(nawet jeszcze nie przereagowana). Potrzeba by zrbić 2 komory i dodatkowo komorę "spalania "w której następował by wymieszanie H2O2 i KMnO4(pomału zapodawanych do tej komory) i szybka reakcja z wydzieleniem produktów gazowych.Czyli raczej nie warto sie w to bawić ponieważ to tak jak zrobienie silnika pulsacyjnego na C2H5OH i O2, pozatym aby uzyskać impuls który popchnie rakiete potrzeba by było bardziej steżonego jakiegoś 80% H2O2 i drobnego proszku KMnO4.
|
3 cze 2005, o 19:13 |
|
|
Anonymous
|
80% napędzano rakiety V1 i V2 a na filmiku widac jak działa przy 30%. moim zdaniem to powinno zadziałać. Na www.alchemik.boo.pl było napisane że to po wrzuceniu odrazu zaczeło reagować. więc jest małe prawdopodobieństwo że to wyleci z silniczka.
PS: można by było zobaczyć jakie osiągi ma taka rakietka i zobaczyć czy niewarto się męczyć nad tym paliwem...
Pozdro dla kumatych
|
3 cze 2005, o 19:18 |
|
|
elessar
******
Dołączył(a): 17 cze 2004, o 21:19 Posty: 226 Lokalizacja: Płock / Toruń
|
moznaby zrobic dwie komory przedzielone wręgą, ktorej otwor zaslanialby np. kawalek papieru, z przymocowanym do niego cieniutkim drucikiem, wyprowadzonym na zew. silnika w taki sposob aby po delikatym jego pociagnieciu skladniki sie wymieszaly ale drucik pozostalby w otworze nie rozszczelniajac komory spalania.
_________________ Per Aspera Ad Astra
|
3 cze 2005, o 19:38 |
|
|
pessos
@GROŹNY WOŹNY
Dołączył(a): 11 lip 2004, o 14:23 Posty: 389 Lokalizacja: CLK KGP
|
Sory ze zaczynam mordowac ten temat ale uwazam taki pomysl nie do zrealizowania w warunkach amatorskich (chyba ze ktos sie uprze na maxa ) 1)zastosowanie paliwa plynnego w silnikach amatorskich to nie lada wyzwanie dla konstrukcji 2) H202 o duzym sterzeniu moze rozlozyc sie wybuchowo ot tak sobie wystarczy doslownie plylek kurzu (BHP ) 3) za duzy stosunek masy do znikomego ciagu silnika przy zastosowaniu niepalnego reduktora ktory jest w sumie tylko balastem a nie paliwem co innego gdyby zastosowac jakies prawdziwe paliwo typu MeOH lub EtOH albo eter to wtedy ma to jakis sens (o ile sie nie myle w radzieckich rakierach typu R stosowano paliwa typu LOX/Alcohol czyli ciekly tlen i alkohol byly wtryskiwane do komory spalania a u nas tlen mialby pochodzic od wysokostrzonego H2O2 ktore w kontakcie z substancjami palnymi ulenia je na granicy wybuchowoci czasem ja przekraczajac) bo przy zastosowaniu KMnO4 produktami bedzie w glownej mierze woda i tlen ktore to "zmarnuja" potencjal drzemiacy w silniku bo tlen moglby byc uzyty na spalenie czegos (czyt. do wydzielenia wiekszej ilosci produktow gazowych) a woda w postaci pary wodnej nam praktyczne przeszkadza i tez jest wyrzucana na zewnatrz jako "odpad" nieproduktywny
podsumowujac H202+KMnO4 do zastosowania w SR sie nie nadaje (jak komus sie chce to niech mnie wyprowadzi z bledu i poprze to pomyslnym startem takiego silnika )
_________________ "dostałeś ostrzeżenie. trzy ostrzeżenia to ban. czytaj regulamin i używaj przeglądarki. witaj na forum"
|
6 cze 2005, o 12:24 |
|
|
Gość
|
Pessos nie masz racji
Jak to paliwo było stosowane do rakiety typu V2 to można zrobic z tego SR.Jednak niezaprzeczam że to może być bardzo trudne i pochłaniajace dużo (a nawet bardzo dużo) czasu.
//edit jak odnosisz sie do postu ktory jest powyzej to nie musisz go calego cytowac pozdr a jak odnosisz sie tylko do pewnej jego czesci to wystarczy ja cytowac P-ss
|
6 cze 2005, o 17:33 |
|
|
ethernity
@MODERATOR
Dołączył(a): 2 kwi 2005, o 17:37 Posty: 202 Lokalizacja: Radom
|
kulka napisał:
Pessos właśnie ma rację, bo w rakietach V1 i V2 byl stosowany H2O2 ale w mieszaninie z MeOH . Nadtllenek wodoru- tak jak pisal pessos - bardzo energicznie utlenial alkohol metylowy, co dawalo rakiecie odpowiedni ciąg.
_________________
|
6 cze 2005, o 18:53 |
|
|
pessos
@GROŹNY WOŹNY
Dołączył(a): 11 lip 2004, o 14:23 Posty: 389 Lokalizacja: CLK KGP
|
Hmm i tutaj moge polemizowac z toba dowoli skoro tak twierdzisz to poszukam jeszcze po sieci i po moich ksiazkach ale o ile pamiec mnie nie myli to samego H2O2 sie nie stosowalo zawsze musialo byc soc co sie pali inaczej to wytwaza zbyt maly ciag w stosunku do masy wlasnej a kiedys probowano zrobic tak jak ty mowisz i wkraplano rozne katalizatory rozkaldu do zbiorniczkow z ignoliną ale reakcja zbyt przyspieszala i rozrywalo projekty nawet przy zastosowaniu wrec pancernych korposow (co mijalo sie z celem wykorzystania kostrukcji jako silnika ) z czystego aluminium bo wszystkie inne metale ciezkie katalizuja rozklad H2O2 ktory (tu moge sie mylic) pow stez 60% prawie zawsze przebiega wybuchowo
masz tu linka do silniczka na 50% H2O2 i benzynie http://www.total.net/~launch/ss67b2.htm w sumie to nie drogi ale bedzie problem ze zdobyciem/zrobieniem koeljnych porcji utleniacza
_________________ "dostałeś ostrzeżenie. trzy ostrzeżenia to ban. czytaj regulamin i używaj przeglądarki. witaj na forum"
|
6 cze 2005, o 22:17 |
|
|
Gość
|
No pessos zaskoczyłeś mnie
Szukaj po necie albo po ksiązkach bo jestem ciekaw rozwiązania.
A co do tej strony którą podałeś to powinien być jeszcze jakiś filmik z przykładu SR na takim paliwe.Może ktoś ma taki filmik ?
|
6 cze 2005, o 22:42 |
|
|
Anonymous
|
nawet ja nie znajdziemy filmiku w necie to należałoby spróbować zrobić sr na takim paliwku tylko... trzeba uważać na tą H2O2 bo jest cholernie żrące... ( podobno nie znam sie jeszcze za dobrze, wkońcu jestem początkujący )
pozdro dla kumatych ( Zakładam klub kumatych )
|
7 cze 2005, o 15:42 |
|
|
pessos
@GROŹNY WOŹNY
Dołączył(a): 11 lip 2004, o 14:23 Posty: 389 Lokalizacja: CLK KGP
|
Tak jak mowilem nie mozna zrobic silnika ktory napedzany bedzie katalizowanym rozkladem samego H2O2 (przynajmniej brak jest jakichkolwiek danych i wynkiow mowiacych inaczej ) a co do filmiku z pracy tego silnika co za problem napiszcie do nich maila moze nakreca tez bym chetnie zobaczyl takie cudenko w akcji
pamietajcie ze moglem cos przeoczyc bo doskonaly nie jestem (niestety ) wiec jakby ktos cos znalazl to chetnie poczytam i powieksze swoj zasob wiedzy
a co do "żarcia" perhydrolu to nie przesadzajmy jak polejesz sobie wlosy to bedziesz jak eminem wygladal ale tylko przez pare godzin bo potem to juz bardziej pod Kojaka (kodżaka ) bedziesz pasowal a na lapce to po ok 15 min masz uadna papierowa faktore skory ktora "scypie ze hej" ale to mija potem masz jeszcze troche ja twarda ale to tez niedlugo
_________________ "dostałeś ostrzeżenie. trzy ostrzeżenia to ban. czytaj regulamin i używaj przeglądarki. witaj na forum"
|
7 cze 2005, o 20:42 |
|
|
Anonymous
|
Chyba, żeby faktycznie postarać się i zrobić na mieszance typu metanol/etanol i H2O2, niemniej łatwo nie będzie...
Pessos, co do H2O2, to 30% w rzeczywistości nie jest fatalny, choć uważać trzeba, ale taki 80-90% to jak się polejesz, to jest bardzo nieprzyjemnie
|
8 cze 2005, o 10:59 |
|
|
pessos
@GROŹNY WOŹNY
Dołączył(a): 11 lip 2004, o 14:23 Posty: 389 Lokalizacja: CLK KGP
|
zrobisz ale to bedzie ostatnia rzecz w twoim zyciu
_________________ "dostałeś ostrzeżenie. trzy ostrzeżenia to ban. czytaj regulamin i używaj przeglądarki. witaj na forum"
|
24 cze 2005, o 10:48 |
|
|
szalony
***
Dołączył(a): 27 cze 2005, o 20:29 Posty: 1087
|
Na H202 80% (T-Stoff) i KMno4 (Z-Stoff) pracował silnik Walter R-I-203, napedzajacy Heinkel'a 176, ciąg 4kN. Ale do modelarstwa raczej sie to nie nadaje - niedostepnosc takiego H202, za duza masa substratów. BHP - Podczas tankowania Kometów na H202 i C-Stoff (30% hydrat hydrazyny, 57% metanol, 13 woda) płyte lotniska polewano wodą, zeby przypadkiem sie nie zmieszaly rozlane paliwa. Pomysl co bedzie, jak z jakichs przyczyn nie "zapali" - trzeba podejsc i ... ?
73's! , Marcin.
|
27 cze 2005, o 20:35 |
|
|
analityk
@MODERATOR
Dołączył(a): 6 paź 2004, o 17:32 Posty: 775 Lokalizacja: Gdańsk
|
Woda utleniona30% + nadmanganian potasu!
W dość wytrzymałej puszce mumieszczony jest perhydrol.W puszce nad nim(albo jak kto woli pod) jest taki sam ciśnieniowy zbiornik w którym znajduje się np. alkohol.Bwa zbiorniki połączone są w odpowiedni sposób rurkami.Do perhydrolu wstrzykiwany jest MnO2.Wytwarza sie cisnienie.Tlen ze zbiornika podawany jest nad powierzchnie alkoholu i leci do dyszy.Średnica dyszy musi byś odpowiednio dobrana inaczej z tego nic nie będzie.W całym układzie wytwarza się odpowiednie ciśnienie które wytłacza alkohol przez dysze do komory spalania.
Taki układ wg.mnie będzie dawał odpowiedni ciąg ale ma dwie zasadnicze wady których jeszcze nie rozwiązłem:Jak dobrać odpowiednią średnice dyszy tlenowej i jak odizolować gorący tlen od kontaktu z alkoholem-taki kontakt może mieć złe skutki.
_________________ "Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, tylko żuje pszczoły"
http://www.youtube.com/watch?v=tqtiIUEbiMQ
|
9 paź 2005, o 11:12 |
|
|
Anonymous
|
Małe sprostowanie:latajace bomby były napedzane silnikiem pulsacyjnym chodzącym na najzwyklejszej benzynie i tlenie atmosferycznym.
|
2 gru 2005, o 19:43 |
|
|
Anonymous
|
Dozowanie reduktora w stanie stałym z osobnego zbiorniczka jest niewykonalne, ciekawym rozwiązaniem może być jednak system zastosowany w powojennym brytyjskim miśliwcu rakietowym. Reduktor (jakiś związek srebra) umiejscowiony był w dyszy silnika w formie płytki a wtryskiwano tylko utleniacz. Nie wiem czy zadziała to też w tym przypadku lecz może warto sprawdzić (sam tego niezrobię bo nie mam perchydrolu, pozato nie chcę zostać dżonym 7,5 palca ).
|
2 gru 2005, o 21:55 |
|
|
GROX chemik
Dołączył(a): 1 sty 2005, o 19:32 Posty: 35
|
Paliwo dwu składnikowe 2 komory i zaworek.:)
W sumie H2O2 i KMnO4 Jest dobre ale można popraktykować profesjonalny silnik Można też zastosować paliwa dwuskładnikowe. Do napędu silników rakietowych (Odrzutowych) można zastosować: wodór, metan, oktan, benzen, alkohol metylowy i etylowy, acetylen in.a jako składnik dwa utleniacza tlen, ozon, czterotlenek azotu, nadtlenek wodoru, kwas azotowy itp.
Np.
Głowica.
Komora paliwowa (Alkochol).
Komora utleniacza (Tlen).
Zawór sterujący dopływ mieszanecznki.
//Pozdrówka dla wszystkich i Wesołych Świąt
_________________ www.ortografia.pl
|
7 gru 2005, o 19:29 |
|
|
homar
**
Dołączył(a): 31 sie 2005, o 17:39 Posty: 86 Lokalizacja: Z d....domu
|
_________________
[Attendite a falsis prophetis.
GG:8454977
|
16 sty 2006, o 18:12 |
|
|
Anonymous
|
V1=silnik pulsacyjny=tlen atmosferyczny i benzyna
V2=silnik rakietowy=H2O2 i alkochol
|
6 lut 2006, o 14:08 |
|
|
pessos
@GROŹNY WOŹNY
Dołączył(a): 11 lip 2004, o 14:23 Posty: 389 Lokalizacja: CLK KGP
|
Podobno to http://www.near.no/gallery/dag_h2o2/dag_h2o2.htm działa na mieszance H2O2 i KMnO4 ale nigdzie nie widzac efektu lub choćby zdjęcia z pracy a słuch o kolesiu zaginął (też tak skończycie jak bedziecie jumać z tego typu mieszaninami )
_________________ "dostałeś ostrzeżenie. trzy ostrzeżenia to ban. czytaj regulamin i używaj przeglądarki. witaj na forum"
|
7 lut 2006, o 02:51 |
|
|
JoHn
**
Dołączył(a): 1 lip 2005, o 08:51 Posty: 311 Lokalizacja: mam wiedzieć?
|
zrobiłem tak:
zatkałem słomkę z jednej strony masą solna. Walnąłem kmno4 w kryształach do słomki usypałem małą górke z kamno4 na niej położyłem (poziomo) "rakietę" i wylałem na całośc kubeczek H2O2.
Efekt
rakietka przemieściła się trochę (jakieś 30 cm). Później sprawdziłem czy cały kmno4 (ten w słomce) przegeagował, oczywiście że nie bo h2o2 nie dostało się do środka do słomki.
Wniosek
Rakieta poleciałaby gdyby H2O2 dostało sie do srodka "rakiety".
Jak to sprawić? To już kogoś innego sprawa
w najbliższym czasie postaram sie przetestować jakby sie sprawiło gdyby (rakietą tego nazwać sie nie da) "korpus" miał kształt koła o średnicy ok. 2-3cm i wysokość ze 2-4mm.
_________________ Farmacja, UM Lublin
|
28 lut 2006, o 21:01 |
|
|
dexterkrak
***
Dołączył(a): 9 sty 2006, o 18:55 Posty: 70 Lokalizacja: kraków
|
a moze do komory silika wstawic woreczek z H2O2 i malutki zapalnik elektryczny? nie majacy na celu zapalenia tylko przerwanie woreczka...
_________________
ZAPRASZAMY
|
1 mar 2006, o 09:37 |
|
|