Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Stare działa - wybuchające pociski 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 13 lut 2006, o 21:18
Posty: 23
Post Stare działa - wybuchające pociski
Witam, zastanawia mnie to już od dłuższego czasu. Często na filmach, których akcja dzieje się w XVII, XVIII czy XIX wieku widać działa strzelające pociskami, które wybuchają po trafieniu w cel. Jestem raczej laikiem z dziedziny militariów i wydaje mi się, że amunicją tych dział były po prostu stalowe kule. Czy rzeczywiście czymś je wypełniano (tz prochem czarnym lub czymś łatwopalnym, wielkiego wyboru wtedy nie było :)?


11 lut 2007, o 22:49
Zobacz profil
@MODERATOR
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 cze 2006, o 21:37
Posty: 2564
Lokalizacja: Krakow
Post 
ja odpowiem na to pytanie inaczej
co maja za zadanie filmy ? bawic i cieszyc widza najczesciej
a czy kula po porstu wbijajacy sie w beton, czy tez go przebijajacy bez zadnych efektow, czy tez kula wystrzelony z pirackiego okretu w inny okret po prostu przebijajacy sie przez burte bez wielkiego boom jest czyms ciekawym i wartym ogldaniania ? nie

dlatego w filmach wszytkie wybuchy sa ogomne, a kule armatnie wybuchaja jak by byly napchane MW :)

predziej jak by to byl z okresu starozytnosci to mozna by sie spodziewac "wybuchu", ale wtedy pociski czesto podpalano przed wystrzalem z katapulty - i byly wykoanne z czego innego niz opisane przez Ciebie i mialy za zadanie podpalic drewniane miasta :)

_________________
"Jak zobaczysz błysk nuklearny kucnij i zasłoń się."


11 lut 2007, o 23:53
Zobacz profil

Dołączył(a): 12 maja 2006, o 18:38
Posty: 40
Lokalizacja: z przymusu
Post 
Kule wybuchowe są znane od dosyć dawna.Szrapnel na ten przykład od bodajże 1802r. Kule wybuchowe w postaci wydrążonej kuli wypełnionej prochem i zapalnikiem czasowym wykonanym z drewnianej rurki wypełnionej prochem(opóźniaczem pirotechnicznym?) wciśniętym w otwór w kuli są jeszcze starsze.

_________________
...a ostra kula pierś mu przebiła...


12 lut 2007, o 10:48