Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Przygotowanie ekstraktu z kurkuminy. 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 29 mar 2014, o 17:41
Posty: 183
Post Przygotowanie ekstraktu z kurkuminy.
Witam!
Od razu mówię, że nie mam dużego doświadczenia w chemii analitycznej, więc chciałem zaczerpnąć rady u bardziej doświadczonych kolegów.

Mianowicie natknąłem się ostatnio na metodę wykrywania boru za pomocą pewnego polifenolu - <a href="http://pl.wikipedia.org/wiki/Kurkumina">kurkuminy</a>. Dla osób znających język angielski odsyłam do filmu - https://www.youtube.com/watch?v=i9l-spro3tY .

Potrzebuję przygotować ekstrakt z tejże substancji i zastanawiam się, jakiego rozpuszczalnika najlepiej użyć. Proponowanym jest etanol, ale nie wiem czy będzie on neutralny dla wiarygodności próby tj. czy nie wejdzie w reakcję ze związkami boru w śladowych ilościach. Zastanawiałem się nad użyciem acetonu albo octanu etylu, lecz nie wiem, czy dana substancja jest w nich rozpuszczalna. Co wy o tym sądzicie?

Dodatkowo byłbym bardzo wdzięczny za jakiekolwiek informacje na temat rozpuszczalności tego związku w wymienionych przeze mnie rozpuszczalnikach oraz jak trwały jest taki ekstrakt, czy kurkumina nie wejdzie w reakcję z rozpuszczalnikiem, czy nie ulegnie jakieś innej niepożądanej reakcji z biegiem czasu?

Z góry dziękuję.

_________________
AKA diginatrium


4 cze 2014, o 17:20
Zobacz profil
***

Dołączył(a): 4 maja 2014, o 11:39
Posty: 1091
Lokalizacja: Cz-wa
Post Re: Przygotowanie ekstraktu z kurkuminy.