Cześć, przepraszam za dziecinnie głupie pytanie, ale jestem kompletnym laikiem, a z chemii niestety nigdy nie świeciłem. Dzisiaj żałuję, bo potrzebuję się dowiedzieć jednej rzeczy. Szukałem na googlach, ale niestety nic, może niezbyt fachowo zadałem pytanie, a brzmi ono tak: Z tego co wyczytałem w internecie woda zalicza się do związków nieorganicznych. Natomiast pierwotna i najogólniejsza definicja związków organicznych mówi, że są to związki, które występują w organizmach żywych. A woda przecież występuje w organizmach żywych jak najbardziej, w roślinach, czy chociażby w człowieku. W związku z tym dlaczego woda jest zaliczana do związków nieorganicznych?
Oczywiście wiem, że ta definicja związku organicznego mocno ewoluowała, wręcz jest kompletnie inna dzisiaj, ale chyba (tak rozumuję) gdzieś tam ta podstawa się zachowała.
Czy ktoś może mi pomóc zrozumieć to zagadnienie? Byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam i z góry serdecznie dziękuję.
23 cze 2016, o 19:39
piczu14
Re: Woda - związek nieorganiczny?
Związki organiczne to przede wszystkim związki węgla, a w wodzie węgla brak
23 cze 2016, o 19:57
MacHalski
Dołączył(a): 3 gru 2008, o 21:32 Posty: 284 Lokalizacja: Tiutiurlistan
Re: Woda - związek nieorganiczny?
Witaj na forum! Tak jak ty piszesz, to chyba nigdy nie były definiowane. Może się mylę, ale prosiłbym w takim razie o uźródłowienie twojego stwierdzenia.