Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
KWAS SIARKOWY POTRZEBUJE PORADY 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 6 cze 2021, o 18:28
Posty: 13
Post KWAS SIARKOWY POTRZEBUJE PORADY
Witam,
Jestem początkującym chemikiem i do wielu doświadczeń potrzebuje stężonego kwasu siarkowego. Na warchemie osoba prywatna nie może go kupić. Co mam zrobić? Jak go zdobyć/otrzymać?
Pozdrawiam : )


11 sie 2021, o 17:58
Zobacz profil

Dołączył(a): 1 kwi 2017, o 14:34
Posty: 48
Post Re: KWAS SIARKOWY POTRZEBUJE PORADY
Na osobą fizyczną kupisz chyba na dowód do 15 %. Trzeba zatężyć jak chcesz mocniejszy. Druga opcja kupić akumulator i wylać kwas. Wyższe stężenie na firmę. Inna opcja to tak jak robili alchemicy czyli prażenie witrioli (siarczan(VI) miedzi (II), siarczan(VII) żelaza(II) w retorcie ) lub metoda z saletrą (opisana na anglojęzycznej wikipedii pod hasłem kwas siarkowy(VI)). dla bogaczy pobawić się w aparaturę przemysłową i robić tak jak tam ale wychodzi b. drogo.


18 sie 2021, o 23:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 11 lip 2019, o 19:52
Posty: 75
Post Re: KWAS SIARKOWY POTRZEBUJE PORADY
Jest jeszcze opcja elektrolizy membranowej siarczanów (działa podobno nawet z gipsem). Elektrody chyba takie jak do nadchloranów, nie znam szczegółów wykonania membrany niestety.

_________________
"Aut inveniam viam aut faciam”


21 sie 2021, o 00:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 21 paź 2021, o 22:15
Posty: 3
Post Re: KWAS SIARKOWY POTRZEBUJE PORADY
Na najpopularniejszym portalu aukcyjnym można kupić jako środek do udrażniania rur kanalizacyjnych, za kilkanaście PLN za litr. Nazwy nie podam bo nie wiem czy można... Zmierzona czy bardziej obliczona gęstość to 1,825 - 1,83 g/cm3 w temp. 20 st. C , tak więc około 95 %.


21 paź 2021, o 22:29
Zobacz profil

Dołączył(a): 2 sty 2017, o 20:39
Posty: 41
Post Re: KWAS SIARKOWY POTRZEBUJE PORADY
MieszkoM napisał(a):