Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
szkodliwosc preparatu prostujacego wlosy-pomocy 
Autor Wiadomość

Post szkodliwosc preparatu prostujacego wlosy-pomocy
Witam, z chemii jestem praktycznie zielona ale calkiem niedawno zrobilam sobie "trwala prostujaca wlosy" srodkiem Encanto. Boje sie ze sklad jest szkodliwy, rakotworczy albo ze wypadna mi teraz wszystkie wlosy, przegladajac fora w jezyku angielskim natknelam sie na informacje ze pare osob mialo problemy z wypadaniem wlosow po tym zabiegu gdybym wiedziala wczesniej napewno nie zrobilabym zabiegu. Moze jednak nie jest tak zle, prosze o pomoc!

sklad:

aqua, hydrolized keratin, polyquaternium-7, guar hydroxypropyl trimonium, hydrolized wheat proteins, wheat oligosaccharides, cheery bark extract, camomile extract, tangerine oil, geranium oil,fragance, oeg-12 dimethicone, amino acid, aldehyde, kernel extract

moze cos przekrecilam ale blagam niech ktos mi przetlumaczy ten sklad na jezyk "ludzki" z gory dziekuje

20 cze 2010, o 15:39
@MODERATOR

wystarczy po googlować nazwy i będziesz miała odpowiedzi, w skrócie, każda tego typu mieszanka jest szkodliwa, tak samo jak lakiery do włosów i koloryzatory, bo aby zmienić kolor czy też wyprostować włos, trzeba uszkodzić jego strukturę

ale same właściwości poszczególnych składników nie dadzą Ci dokładnie nic, bo po pierwsze nie wiesz ile ich jest, a po drugie nie znasz interakcji między poszczególnymi składnikami

to tak jak by nie jeść migdałów, bo przecież w migdałach znajduje się cyjanowodór, który to przecież jest trucizną ;)

20 cze 2010, o 20:58

No, ja myślę, że powinnaś obawiać się tego "wheat oligosaccharides". Wielocukry pszeniczne to zabójcza sprawa.

A poważnie, to piszą, że preparat zawiera "aldehyde" -aldehyd i "amino acid" - aminokwas, co, jak śmiem przypuszczać, zawęża poszukiwania do jakichś kilkunastu tysięcy znanych związków.

21 cze 2010, o 01:38