Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
POMOCY !!! CIĘŻKA ZAGADKA ... 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 16 lut 2011, o 01:11
Posty: 21
Post POMOCY !!! CIĘŻKA ZAGADKA ...
Witam wszystkich jeszcze raz. Jestem trochę z innej bajki bo jestem stolarzem , a Wy jesteście moja ostatnia deską ratunku ! Do rzeczy: od kilku miesięcy poszukuję sposobu na postarzenie drewna sosnowego oraz innych gatunków. Przeszedłem wodorotlenek sodu/ kwas siarkowy/ solny itd ....drewno jest drewno-ni cholery:) moczyłem/ płukałem mieszałem z wapnem , na zimno na gorąco..i nic...ostatnio ktoś mi podsunął pomysł że trzeba zmieszać wodorotlenek sodu z piragolalem...czy ktoś może wie czy- pytam na poważnie czy mi to może wybuchnąć , spalić się ,itd itp...wszystko wykonuję w warsztacie stolarskim a nie w laboratorium wiec wolę zapytać....i pewnie ktoś zapyta jaki efekt chce uzyskać z tego drewna a no bardzo prosty-jeździ ktoś nad morze na plaże ? pamiętacie jak wygląda/ jaki kolor ma drewno które popływało trochę w Bałtyku i wysuszyło się na słońcu ? albo inny przykład jaki kolor mają stare te "sine" chaty z drewna w skansenach lub wiatraki? Z góry dziękuję za pomoc. Rob


16 lut 2011, o 01:32
Zobacz profil
@MODERATOR
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lut 2007, o 17:00
Posty: 1504
Lokalizacja: SRC
Post 
Ktoś mi kiedyś mówił, że zakopywano na minimum rok deski w gnoju, potem to płukali, suszyli i szlifowali.
Może coś takiego: http://www.micromark.com/AGE-IT-EASY-GR ... ,7567.html ?
W sumie tam w wodzie działa na drewno wiele mikroorganizmów, woda połączona z długim naświetlaniem ultrafioletem- więc może posmarować deski słoną wodą i włożyć na kilka godzin do solarium?

_________________
Obrazek


16 lut 2011, o 08:28
Zobacz profil

Dołączył(a): 16 lut 2011, o 01:11
Posty: 21
Post 
..wiem że to trudny temat, bo próbuję już długo, a ten piragolal jest przede mną tylko nie wiem czy to bezpieczne....


16 lut 2011, o 18:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 16 lut 2011, o 01:11