Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Termometr bezrtęciowy z galem. Prośba o pomoc. 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 5 paź 2018, o 22:16
Posty: 1
Post Termometr bezrtęciowy z galem. Prośba o pomoc.
Witam, rozbiłam termometr bezrtęciowy Romed Holland Shake system, najprawdopodobniej z galem, bądź tzw. Galinstanem. Jestem zupełnie "zielona" z chemii. Serdecznie proszę o wszelkie informację, wiem że jest to bezpieczny zamiennik rtęci i ponoć nieszkodliwy, ale przy małym dziecku można spanikowac. Nie zauwazylam ze termometr pekl i niestety machałam nim w pokoju w ktorym przebywało dziecko, nie mam pojęcia czy jakies czastki nie spadły na ubrania, podloge, meble czy posciel. Zanim umyłam wszystko i wrzuciłam termometr moglam poroznosic substancje zapewne po calym mieszkaniu. Dotykalam go zranionymi dłońmi. Poodkurzałam mieszkanie, ubrania wrzuciłam do pralki, meble umyłam chusteczkami dziecięcymi. Czy w jakims stopniu moze nam to teraz zaszkodzic czy rzeczywiście jest to bezpieczne dla mnie i dziecka ktore w kazdej chwili jednak moglo i nadal moze mieć z ta substancją styczność?


5 paź 2018, o 22:30
Zobacz profil

Dołączył(a): 23 lis 2009, o 22:18
Posty: 244
Post Re: Termometr bezrtęciowy z galem. Prośba o pomoc.
Jeśli to rzeczywiście galinstan, to spokojnie. Ma bardzo małą prężność par, więc jego stężenie w powietrzu będzie minimalne. Sprzątając co jakiś czas usuniesz go szybciej niż sam odpruje.
Najlepszą metodą jest odkurzanie odkurzaczem.
Jego toksyczność jest dużo mniejsza niż rtęci. Bez paniki.


7 paź 2018, o 12:37
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Multumiri adresate phpBB.com & phpBB.ro..
Design creat de Florea Cosmin Ionut.