Może to głupie pytanie, ale chce rozwiać wszelie wątpliwości. Soda oczyszczona ma wzór NaHCO3, czyli węglan sodu, ale na moim opakowaniu jest napisane wodorwęglan sodu, jak jest poprawnie? Czy to są jakieś trochę inne związki, czy poprostu można nazywać je tak i tak? Jestem bardzo początkującu i chce być pewny. Nie zjedzcie mnie
Po otrzymaniu odpowiedzi proszę moderatora o usunięcie tematu.
18 sty 2006, o 21:46
crazyuser
_________________ posiadane odznaczenia i ordery :
snopeczek sianka z kokardką - dar od doznanie@MODERATOR
18 sty 2006, o 22:11
jaozyrys
@MODERATOR
No bo NaHCO3 to jest właśnie wodorowęglan sodu, a nie węglan sodu (który ma wzór Na2CO3) .
Wodorowęglan sodu rozkłada się w temperaturze 60* na węglan sodu, dwutlenek węgla i wodę, a otrzymac go można przez wpuszczenie CO2 do nasyconego roztworu H2CO3.
Jeśli chodzi o samo nazewnictwo, to na ogół związek ma tylko jedną nazwę, ale niektóre mają też nazwy zwyczajowe..
18 sty 2006, o 22:19
Darox
Ok, dzięki.
Można już usunąć temat!
18 sty 2006, o 22:38
DMchemik
Dołączył(a): 21 cze 2005, o 17:00 Posty: 1595 Lokalizacja: Skoczów
jaozyrys napisał(a):
Wodorowęglan sodu rozkłada się w temperaturze 60* na węglan sodu, dwutlenek węgla i wodę, a otrzymac go można przez wpuszczenie CO2 do nasyconego roztworu H2CO3.
A to ciekawe.........
_________________ Sprzedam wodorotlenek sulfurylu SO2(OH)2, również w postaci r-rów o żądanym stężeniu. Cena do negocjacji.
weź udział:
18 sty 2006, o 22:48
melon
Dołączył(a): 13 lis 2005, o 12:55 Posty: 524 Lokalizacja: z daleka
ciekawe, ciekawe ja bym tak nie potrafił.....
_________________ To nowa era robi ci z mózgu szlam,
Za swoje ruchy ty odpowiadasz sam
Jeśli chodzi o samo nazewnictwo, to na ogół związek ma tylko jedną nazwę, ale niektóre mają też nazwy zwyczajowe..
Ta, jasne... ;P
To sa nasze pobozne zyczenia, zeby zwiazki mialy po 1 nazwie:)
19 sty 2006, o 17:12
jaozyrys
@MODERATOR
melon napisał(a):
ciekawe, ciekawe ja bym tak nie potrafił.....