Mam kwas borowy,wodorotlenek sodu, gliceryne, siarczan miedzi i płyn lugola. Jakie ciekawe doświadczenie moge zrobic z tych odczynników? Jestem zielony dlatego prosilbym o proste opisy doswiadczen
Z góry dziekuję za pomoc:)
dodajesz do wodortlenku sodu siarczanu miedzi strąca ci się blado niebieski osad, dodajesz do tego glicerynę i masz bardzo ładny szafirowy klarowny roztwór. Polecam skoczyć do apteki kupić sobie trochę nadmanganianu i pobawić się samozapłonem bo z tego co masz to za dużo doświadczeń nie porobisz :d
_________________ Dumny student Politechniki Gdańskiej i jej wspaniałego wydziału Chemicznego na kierunku Biotechnologia !
GG:3716505
3 kwi 2006, o 17:06
Juzu
Dzieki, juz lece do apteki, jeszcze jakbys mogl mi cos poradzic jezeli chodzi o chemie organiczna. Interesuja mnie mydla,estry i tluszcze. Jakies ciekawe doswiadczenia w tym zakresie. Na forum nie znalazlem nic fajnego Aha, a jezeli chodzi o odczynniki to postaram sie powiekszyc swoje zapasy:)
Ostatnio edytowano 3 kwi 2006, o 17:33 przez Juzu, łącznie edytowano 1 raz
3 kwi 2006, o 17:33
Anonymous
Kein, Juzu powiedział, że jest "zielony", to chyba znaczy, że nie zna się na chemii, więc pozwolisz, że wytłumaczę mu o co z tym samozapłonem chodzi.
Więc tak Juzu, usypujesz kupkę z nadmanganianu i nalewasz KROPLĘ gliceryny, jeżeli nadmanganian jest bardzo rozdrobniny to samozapłon nastąpi po ok. 10 sekundach, a jeśli nie to po 50 sekundach, ale ja i tak radzę spróbować z glikolem etylenowym albo DIETYLENOWYM
3 kwi 2006, o 17:33
Juzu
Heh, dzieki:) jestem zielony ale do samozaplonu juz doszedlem i wiem o co w tym chodzi:D napisz mi tylko jeszcze skad moge wziasc glikol etylenowy??
3 kwi 2006, o 17:35
P2O5
Dołączył(a): 11 sie 2005, o 13:17 Posty: 567 Lokalizacja: Warszawa
Juzu napisał(a):
napisz mi tylko jeszcze skad moge wziasc glikol etylenowy??
z chemicznego albo z borygo do samochodów . Mydła i esty powiadasz.
Z domowych odcynników to możesz zrobić dwa estry
cytrynian trietylu
oraz octan etylu