Autor |
Wiadomość |
Anonymous
|
Sole - wzory kreskowe
Czy ktoś mógłby mi wyedytować tutaj wzory kreskowe soli? Z góry dzięki
1. CaSO3
2. Mg(NO3)2
3. AlCl3
4. Fe3(PO4)2
5. Na2SO4
|
1 sty 2006, o 18:26 |
|
|
Anonymous
|
|
1 sty 2006, o 19:44 |
|
|
Anonymous
|
|
1 sty 2006, o 20:17 |
|
|
Anonymous
|
AlCl3 będzie raczej tak:
http://img434.imageshack.us/my.php?image=alcl38fr.png
bo tak że jeden chlor na dole, drugi po lewej , a trzeci po prawej to tak troche chyba bez sensu
|
1 sty 2006, o 20:19 |
|
|
Anonymous
|
chyba obie formy są prawidłowe... patrzyłem teraz na googlach i jest tam wersja z rozłożobnymi na bok jak u mnie
|
1 sty 2006, o 20:40 |
|
|
Anonymous
|
może rzeczywiście to wogle niema naczenia, wiadomo oco chodzi
Takie rzeczy to ważne są w organicznej, a tutaj.... ale nie jestem na 100% pewny
|
1 sty 2006, o 20:44 |
|
|
Anonymous
|
a mógłby mi ktoś podać wzór do Fe(NO3)3
bede wdzięczny
|
23 sty 2007, o 18:20 |
|
|
kilo
Dołączył(a): 7 maja 2006, o 19:31 Posty: 97 Lokalizacja: Kraków
|
_________________ Nie należy przesadzać z demokracją. Nie chciałbym podróżować statkiem, którego kurs byłby określany głosowaniem załogi, przy czym kucharz i chłopiec okrętowy mieliby takie samo prawo głosu jak kapitan i sternik. -- William Faulkner
|
23 sty 2007, o 18:26 |
|
|
wojtex
**********
Dołączył(a): 28 lis 2006, o 14:14 Posty: 416
|
Nie chcę mieszać, ale kreska oznacza wiązanie atomowe. W większości soli występują wiązania jonowe, których nie oznacza się kreskami. Zatem kreskowy wzór AlCl3 jest błędny, podobnie, jak kreskowe wzory halogenków litowców, typu Na-Cl. Ale w szkole uczy się takich głupot jednocześnie z chemią kwantową. Zdumiewa mnie to!!
|
23 sty 2007, o 23:07 |
|
|
blizzard
@MODERATOR
Dołączył(a): 17 sty 2006, o 00:29 Posty: 703 Lokalizacja: behind enemy line
|
Racja Wojtex, ale nie mąćmy już w systemie edukacji. Inni juz dość namącili. Niech się uczą tak jak powinni się uczyć, jak będą mieli chemię na wyższym poziomie nauczą się robić poprawnie, bo czasami z nauczycielami nie da się dogadać w takich sprawach.
_________________
Studentem jestem i nikt, kto ma wódkę, nie jest mi obcy.
|
23 sty 2007, o 23:58 |
|
|
jaozyrys
@MODERATOR
Dołączył(a): 16 sty 2006, o 19:24 Posty: 868 Lokalizacja: Opole
|
Jakbyśmy chcieli jeszcze bardziej namącić, to można jeszcze rysować formy rezonansowe NO<sub>3</sub><sup>-</sup> przy każdym azotanie
|
24 sty 2007, o 01:04 |
|
|
Elmo
@MODERATOR
Dołączył(a): 28 lis 2005, o 20:10 Posty: 608 Lokalizacja: Kraków
|
A wlasnie ja mam pytanie: czy przy pisaniu wzorow strukturalnych zwiazkow nie sa wazne rowniez katy miedzy wiazaniami?
|
24 sty 2007, o 11:53 |
|
|
sativ
Zasłużony dla forum
Dołączył(a): 1 lut 2005, o 21:11 Posty: 931 Lokalizacja: Poznań
|
W gimnazjum nie są
/ no pomyśl sam, to tak jak byś narysował płaski węgiel w sp3
Ostatnio edytowano 24 sty 2007, o 12:03 przez sativ, łącznie edytowano 1 raz
|
24 sty 2007, o 11:54 |
|
|
Elmo
@MODERATOR
Dołączył(a): 28 lis 2005, o 20:10 Posty: 608 Lokalizacja: Kraków
|
Chyba wiadomo, ze pytam o wyzszy poziom nie?
|
24 sty 2007, o 12:00 |
|
|
wojtex
**********
Dołączył(a): 28 lis 2006, o 14:14 Posty: 416
|
Na wyższym poziomie jest taka umowa, żeby starać się odtwarzać kąty, o ile to jest możliwe. Czasem się nie da, wtedy rysuje się tak, żeby wzór strukturalny był klarowny.
|
24 sty 2007, o 18:17 |
|
|
Marc n
**
Dołączył(a): 4 sty 2006, o 20:40 Posty: 486 Lokalizacja: From Dead Eternity
|
sory ale ja nie potrafie narysowac tertaedru i zaznaczyć tam kątów :D w gim nawet nie ma wiązania koordynacyjnego wszytskie kreski zaznacza sie tak samo bez względu czy to jon czy nie jon, czy kowalent czy nie... dopiero w 1 lic jest programowo ...
_________________ Life is brutal, a CTX bardziej...
|
24 sty 2007, o 18:50 |
|
|
blizzard
@MODERATOR
Dołączył(a): 17 sty 2006, o 00:29 Posty: 703 Lokalizacja: behind enemy line
|
w liceum bynajmniej kątów nie było...
_________________
Studentem jestem i nikt, kto ma wódkę, nie jest mi obcy.
|
24 sty 2007, o 19:03 |
|
|
Tweenk
@GŁÓWNY MODERATOR
Dołączył(a): 26 mar 2004, o 19:11 Posty: 1171 Lokalizacja: Warszawa
|
Wszystkie wzory kreskowe soli (WSZYSTKICH soli, tzn. rysowanie wiązań między rzeczami, które w rzeczywistości są jonami) to bzdura. Faktyczny powód uczenia tego idiotyzmu wynika z tego, że dzięki takiemu wzorowi biedny łepek z gimnazjum może wymyślić wzór sumaryczny soli, znając tylko jej jony i ich wartościowości. My nie mamy z tym najmniejszego problemu, ale ludzie na wcześniejszych etapach edukacji mogą mieć.
_________________ Siła to ostateczność, do której uciekają się nieudolni.
|
2 lut 2007, o 17:20 |
|
|
sativ
Zasłużony dla forum
Dołączył(a): 1 lut 2005, o 21:11 Posty: 931 Lokalizacja: Poznań
|
Hehe, a zadanie np. z 2 etapu olimpiady- naszkicuj anion NO2- uwzględniajac kąty między wiązaniami (chyba że źle zrozumiałe, czyli że kąty we wszystkich solach nie istnieją)
A co do
to nawet z tym są problemy.....
|
2 lut 2007, o 18:09 |
|
|
Marc n
**
Dołączył(a): 4 sty 2006, o 20:40 Posty: 486 Lokalizacja: From Dead Eternity
|
i tu sativ ma racje co do biednego łepka... nawet nie wiesz jak ciezko czasami wytłumaczyć co to jest jon
_________________ Life is brutal, a CTX bardziej...
|
2 lut 2007, o 18:46 |
|
|
matey23
Zasłużony dla forum
Dołączył(a): 13 lis 2005, o 19:46 Posty: 457 Lokalizacja: Mielec
|
Nie dawno zdałem sobie sprawę, że nie które umysły nie potrafią tego zrozumieć. Jest to dla nich za trudne, lub nie mają na tyle rozwiniętej wyobraźni aby sobie móc zdać sprawę z tego że istnieją tak małe rzeczy jak elektrony, kwarki.
Oczywiście mówię zupełnie poważnie. Jednym to wchodzi po przeczytaniu i będzie wiedział o co chodzi, a inny może czytać materiał sto razy i dalej będzie miał ogromne problemy ze zrozumieniem dlaczego tak, a nie inaczej i jest to zupełnie normalne. Dlatego nie wszyscy są chemikami, albo polonistami. Każdy ma różne zainteresowania.
Ja na przykład nigdy nie zrozumiem po co mi interpretacja jakiś wierszy albo co ma wspólnego podmiot liryczny tego utworu z podm. lir. q tym utworze.
Komuś to sie napewno przyda, ale nie mi
|
2 lut 2007, o 20:49 |
|
|
sativ
Zasłużony dla forum
Dołączył(a): 1 lut 2005, o 21:11 Posty: 931 Lokalizacja: Poznań
|
Pociesze was- 1.5 roku temu w połowie 2 klasy też nie umiałem tworzyć wzorów soli nieorg. I teraz juz udało mi sie opanować tą trudną sztuke więc jak widać zawsze jest nadzieja
A o analizie wierzy nie wspominajcie, jadłem kolacje
|
2 lut 2007, o 22:04 |
|
|
Elmo
@MODERATOR
Dołączył(a): 28 lis 2005, o 20:10 Posty: 608 Lokalizacja: Kraków
|
W wierszach sa zawarte rzeczy, ktore sa potrzebne nie tylko polonistom, czy ludziom ktorzy sie nudza, ale i kazdemu czlowiekowi (w niektorych przypadkach tylko kazdemu Polakowi). A co do chemii to sam mialem jeszcze niedawno duze trudnosci z obliczaniem stezen czy z obliczeniami stechiometrycznymi... Teraz za to mam ogromne problemy ze zrozumieniem mechaniki kwantowej. Coz... Ja chyba jednak mam umysl humanistyczny
|
3 lut 2007, o 13:54 |
|
|
jaozyrys
@MODERATOR
Dołączył(a): 16 sty 2006, o 19:24 Posty: 868 Lokalizacja: Opole
|
Elmo, mechanika jest jak religia - musisz uwierzyć i nie pytac o co chodzi Taka recepta dla humanistów
Co do wierszy - dla mnie choćby nie wiem jakie wartości tam ładowali to treść jest raczej oczywista i mało odkrywcza, po prostu niektórzy nie potrafią dojrzeć tego wszystkiego w świecie koło nich
|
3 lut 2007, o 16:59 |
|
|
Marc n
**
Dołączył(a): 4 sty 2006, o 20:40 Posty: 486 Lokalizacja: From Dead Eternity
|
i tak w zycie jest jak RTS...zebrać armie i wyrżnąć wszystkich wrogów...i po co tu ballady pisać
_________________ Life is brutal, a CTX bardziej...
|
3 lut 2007, o 19:59 |
|
|