Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Coś dla zaczynających przygode. 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 29 sty 2008, o 21:36
Posty: 7
Post Coś dla zaczynających przygode.
Witam chciałbym pokazać<pom>przepis na silnik do rakiety.
Potrzebne Materiały :
KNO3-65g
Sacharoza-35g
Wikol
Strzykawka 5ml
Taśma klejąca
Nożyczki
Gips <najlepiej budowlany schnie w 5 min.
Wiertarka
Patyczki do szaszłyków
Lont
Taśma aluminiowa samoprzylepna

KORPUS RAKIETY :
bierzemy 50cm kawałek papieru kasowego i malujemy go wikolem
Nawijamy na strzykawce. Suszymy . Wysuszony korpus wkładamy na nowo na strzykawkę . Obcinamy jej ten ogonek do wkładania igły. Korpus jest już gotowy do gipsowania. Jako rozmiar dyszy użyłem patyczka do szaszłyków. OK nasz korpus jest gotowy !!:

PALIWO -Formowanie ziarna , Inhibitowanie :
Przed przygotowaniem paliwa weźmy się za formę do odlewania ziarna.
Użyjemy tej samej strzykawki co robiliśmy korpus odcinamy jej górę tak żeby tłoczek swobodnie wychodził na wierzch . Bierzemy kartkę a4 i taśmę klejącą kleimy równymi pasami wzdłóż przyklejamy dwa pasy taśmy zwykłej <1>. Potem odcinamy nasz zafoliowany arkusz papieru . Wysokości NIE poprawiamy za to długość tak do 4 cm. Wkładamy ten odcinek do naszej strzykawki . Nasza forma jest już GOTOWA!!

Teraz czas na paliwo.
Wsypujemy do garnuszka 65g Saletry Potasowej i 35g Sacharozy , Dolewany do mieszanki 4 łyżki stołowe wody . Grzejemy aż do uzyskania żółto - złotego karmelu . Jest to o wiele więcej niż potrzeba nam na zrobienie jednego segmentu ale oto się nie martwcie . Żółto złoty karmel zdejmujemy z garnka . Czekamy aby trochę wystygło . Toczymy Kulkę . Wkładamy do woreczka strunowego . Odstawiamy żeby sobie odpoczęło . W tym czasie jest chwila na sprzątanie ;D . OK wkładamy kulkę do RĘCZNEJ maszynki do mielenia mięsa . Gdy całą kulę przemielimy na pył wsypujemy sobie do woreczka strunowego . Na JEDEN segment paliwa wystarcza około jedna łyżeczka proszku . No więc wkładamy do garnuszka
łyżkę naszego pyłu i grzejemy . Gdy osiągnie konsystencję masła orzechowego wkładamy nasze paliwo do formy wkładamy do niego też patyczek od szaszłyka w celu wykonania kanału . Gdy poczujemy ze paliwo schładza się wyjmujemy nasz segment w obwolutce z papieru i tasmy i przekłuwamy dalej kanał . Gdy już zaschnie czas na inhibitowanie tzn. zabezpieczenie przed przepaleniem najpierw silnika a potem rakiety .
Bierzemy kawałek folii aluminiowej samoprzylepnej do kupienia w Budowlanych . Wycinamy kawałek o szerokości ziarna i o długości takiej żeby można było obkleić 2 razy .

OK Mamy gotowe ziarno , inhibitowane . A więc co dalej ??

Wkładamy do ziarna 4 cm lontu visco . Wkładamy do naszego korpusu. Resztę wolnej przestrzeni wypełniamy gipsem .

W miarę zainteresowania załączę zdjęcia
Pozdrawiam Macex111


Ostatnio edytowano 29 sty 2008, o 22:11 przez Macex111, łącznie edytowano 1 raz



29 sty 2008, o 21:38
Zobacz profil
@MODERATOR
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 kwi 2007, o 15:26
Posty: 639
Post 
http://vmc.org.pl/articles.php?id=150
polecam tam zajrzec i porownac

_________________
<center>Obrazek
Obrazek
"...ale to już tak jest, że chemia jest the best i tyle..."</center>


29 sty 2008, o 21:46
Zobacz profil

Dołączył(a): 29 sty 2008, o 21:36
Posty: 7
Post 
ok ale tam jest tylko jak wykonać korpus


29 sty 2008, o 22:09
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2008, o 12:20
Posty: 8
Post 
tam jest bardziej przejzyscie wszystko opisane, a jak dokladnie zrobic silnik jest juz na forum...

_________________
Podpisu nie bedzie bo "gora" nie pozwala :D


29 sty 2008, o 22:54
Zobacz profil

Dołączył(a): 29 sty 2008, o 21:36
Posty: 7
Post 
No ale ktoś np. nie chce robić silnika z PCV to co wtedy ???


30 sty 2008, o 08:12
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2008, o 01:15
Posty: 4
Post 
jeżeli nie chcesz robić silnika z PCV to zrób z papieru moczonego w wikolu...
1 mieszasz wodę i wikol 25%wody75%wikolu(ok)
2 Dodajesz do tego podarty papier toaletowy
3 mieszasz wszystko aż papier to wsiąknie
4 nakładasz papier na pręt, o średnicy takiej jaki chcesz mieć korpus(obwijasz nim ten pręt)
5 zastawiasz do wyschnięcia
masz już korpus. Zatyczki można zrobić z tego samego materiału. Jeżeli chodzi o dysze, to wystarczy dziura o wielkości max 2mm na korpus o średnicy 10 cm. pozdrawiam Sebastef

_________________
młody chemik nieorganiczny i organiczny
Obrazek


30 sty 2008, o 08:19
Zobacz profil

Dołączył(a): 29 sty 2008, o 21:36
Posty: 7
Post 
Sebastef napisał(a):
jeżeli nie chcesz robić silnika z PCV to zrób z papieru moczonego w wikolu...
1 mieszasz wodę i wikol 25%wody75%wikolu(ok)
2 Dodajesz do tego podarty papier toaletowy
3 mieszasz wszystko aż papier to wsiąknie
4 nakładasz papier na pręt, o średnicy takiej jaki chcesz mieć korpus(obwijasz nim ten pręt)
5 zastawiasz do wyschnięcia
masz już korpus. Zatyczki można zrobić z tego samego materiału. Jeżeli chodzi o dysze, to wystarczy dziura o wielkości max 2mm na korpus o średnicy 10 cm. pozdrawiam Sebastef

I co jeszcze ?? może spróbój odrazu silnik z foliówki...


30 sty 2008, o 08:51
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2008, o 01:15
Posty: 4
Post 
nie wiem dlaczego mnie negujesz... W odpowiedni sposób zrobione korpusy i silniki działają i sie nie przepalają.

_________________
młody chemik nieorganiczny i organiczny
Obrazek


30 sty 2008, o 17:04
Zobacz profil

Dołączył(a): 29 sty 2008, o 21:36
Posty: 7
Post 
Sorry ale ze srajtasmy nie moze byc dobry korpus najlepszy do mini silnikow na karmelke to papier kasowy impregnowany szklem wodny . Takie silniki nie przepalaly sie nawet gdy ziarno nie bylo inhibitowanie i byly gotowe do nastepnego loty . Uzywalem ich nawet po 3 razy a gdy jeszcze inhibitowalem ziarno folia samoprzylepna aluminiowa to sa nie do zdarcia


31 sty 2008, o 13:48
Zobacz profil
@GROŹNY WOŹNY
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2004, o 14:23
Posty: 389
Lokalizacja: CLK KGP
Post 
Witam,
Macex111 napisał(a):
Sorry ale ze srajtasmy nie moze byc dobry korpus najlepszy do mini silnikow na karmelke to papier kasowy impregnowany szklem wodny . Takie silniki nie przepalaly sie nawet gdy ziarno nie bylo inhibitowanie i byly gotowe do nastepnego loty . Uzywalem ich nawet po 3 razy a gdy jeszcze inhibitowalem ziarno folia samoprzylepna aluminiowa to sa nie do zdarcia
Srajtaśmowa rolka to świetny materiał na koprusy tylko ty nie potrafisz go najwyrażniej wykorzystać.
Teraz kilka pytań technologiczno-technicznych
Jakiego papieru do kas używasz termoczuły czy samokopiujący ??
Jak z pęcznieniem szkła wodnego podczas jego ekspozycji na wysokie temperatury ??
Jaką technologię opracowałeś ażeby ponownie napełnić korpus i zamocować w nim dyszę ??
Jakiej foli samoprzylepnej używałeś i jak rozwiązałeś problem przewodności cieplnej takiej folii do korpusu ??
Oczekuję konkretnych odpowiedzi i producentów - przetestowałem kilkunastu producentów i co nieco mogę sie wypowiedzieć na temat stosowania korpusów tego typu więcej niż raz :roll:
Więc odpowiedź proszę na poparcie tej pięknej opowiastki o "uberkorpusie" najlepiej krok po kroku ze zdjęciami - taki tutorialek, w przypadku jego braku te piękne opowiastki polecą do kosza dajmy na to masz dwa tygodnie to kupa czasu na zrobienie kilku tutorialkow ze sprawdzonej przecież linii produkcyjnej :wink:
Pozdrawiam
Szymon

P.S. tak to bardzo sarkastyczne podejście ale w "rakietkach" nie ma miejsca na bajeczki - udowodnij że masz rację w tym co napisałeś to zwrócę honor i może jakieś gwiazdki wpadną ;)

_________________
"dostałeś ostrzeżenie. trzy ostrzeżenia to ban. czytaj regulamin i używaj przeglądarki. witaj na forum"


31 sty 2008, o 16:56
Zobacz profil

Dołączył(a): 29 sty 2008, o 21:36
Posty: 7
Post 
Ja nie mówiłem o ROLCE od srajtaśmy tylko o samej srajtaśmie . Papier do kas termoczuły. Szkło wogóle nie pęcznieje . Wiesz jest to mini korpus dysza z gipsu + szkło wodne . Wogóle nie zauważyłem erozji dyszy.Do inhibitowania ziarna używałem foli alu samoprzylepnej SCLEY&#174; -324a .Wydrapuję zatyczke wyjmuję potem folie al <je>i formuje nowe ziarna i wkładam do korpusu. Potem znów gipsuje i gotowy do odpalenia :) .A co do foto-tutorialu to popracuje :D bo będę miał cyfrówkę


1 lut 2008, o 09:06
Zobacz profil

Dołączył(a): 29 sty 2008, o 21:36
Posty: 7
Post 
Co do tego że te korpusy są wytrzymałe mówi to że nawet po napelnieniu prochem czarnym i odpaleniu niebyło ŻADNEJ korozji dyszy i korpusu


1 lut 2008, o 13:54
Zobacz profil

Dołączył(a): 24 mar 2015, o 14:57
Posty: 1
Post Re: Coś dla zaczynających przygode.
tam jest bardziej przejzyscie wszystko opisane, a jak dokladnie zrobic silnik jest juz na forum...???
___________________
http://test-king.com/
http://www.ju.edu/
http://en.wikipedia.org/wiki/Northwestern_University


7 kwi 2015, o 13:54
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 13 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Multumiri adresate phpBB.com & phpBB.ro..
Design creat de Florea Cosmin Ionut.
© 2011

..