Autor |
Wiadomość |
dexterkrak
***
Dołączył(a): 9 sty 2006, o 18:55 Posty: 70 Lokalizacja: kraków
|
Rakieta "Pan i władca"
No wiec tak: długość wynosi 181cm, srednica 38mm silnik na karmelce o mozliwie długim czasie pracy (z 3s). Korpus z rury PCV, silnik równierz.
Aktualnioe gotowe sa: projekt w spacecadzie, korpus stateczniki przyklejone juz, komora "elektroniki" i na razie tyle. tu daje zdjęcia i rysunki
Jakies uwagi? rady itp mile widziene krytyka tez sie przyda cobym wiedzial c je niehalo.
_________________
ZAPRASZAMY
|
23 mar 2006, o 19:12 |
|
|
Artano
Dołączył(a): 14 mar 2006, o 18:16 Posty: 7 Lokalizacja: Bartoszyce
|
Ja mam pytanie. Jaką to ma mase całkowitą?
|
23 mar 2006, o 20:41 |
|
|
Marc n
**
Dołączył(a): 4 sty 2006, o 20:40 Posty: 486 Lokalizacja: From Dead Eternity
|
jak dla mnie lepiej by było korpusik z tektury pożądnej bo pcv moze i lekkie, ale swoja mase też ma. Aha kamelka czysta (KNO3 + sacharoza) czy z jakimis dodatkami pył al siarka etc.
_________________ Life is brutal, a CTX bardziej...
|
23 mar 2006, o 21:23 |
|
|
Djuke
***
Dołączył(a): 26 wrz 2004, o 20:19 Posty: 105 Lokalizacja: z łona Matki
|
_________________
|
24 mar 2006, o 00:18 |
|
|
dexterkrak
***
Dołączył(a): 9 sty 2006, o 18:55 Posty: 70 Lokalizacja: kraków
|
robilem korpus z papieru ale gnojek (10 warstw spiralnych, kazda winną strone nawijana na przemian w prawoi lewoklejonewikolem, 2 dni roboty) nie chcial zejsc z rury (głupi sk*****l). Masa będzie okolo 500g (startowa)
_________________
ZAPRASZAMY
|
24 mar 2006, o 19:09 |
|
|
dexterkrak
***
Dołączył(a): 9 sty 2006, o 18:55 Posty: 70 Lokalizacja: kraków
|
aha jeszcze codosilnika. Paliwem bedzie karmelka ( nie czerwona absolutnie hehehe nie lubie tego paliwka chyba już) bez zadnych dodatków, czyste 65/35 postaram sie o ładna jasniutka barwe. Korpus zapewne z pcv, dysza lavala z jakiejś zaprawy (cx5 albo szamot ewentualnie jakis inny syf). Załozenia co do silnika: silnik klasy H (tak tak, ambitny jestem) o w miarę długim czasie pracy (jakies 3s moze albo i wiecej) i sporej masie paliwa (eee jakies 150g ale to wyjdzie "w praniu"). Zalezy mi na mozliwie jak najdłuższym czasie pracy oczywiscie przy rozsadnym ciągu silnika. Spalanie bynajmniej nie czołowe, normalne ziarna z kanałem, ewentualnie jedno zkanałem o jakimś innym kształcie niz okrągły zeby dać kopa na starcie. Odpalanie spadochronu elektryczne (bezwładnik rteciowy), sam spadochron bedzie krzyżowy chyba ale jeszcze nie wiem. Pokładam w tej rakiecie spore nadzieje, licze na jakies 750m lotu (w spacecadzie wyszło mi 1800m hahaha)
i udane ladowanie.
_________________
ZAPRASZAMY
|
24 mar 2006, o 20:06 |
|
|
cocaine
Dołączył(a): 14 lis 2005, o 15:15 Posty: 98 Lokalizacja: Łódź
|
Po co, aż 181 cm nie lepiej dać 130 cm i skośnie stateczniki dla stbilizacji lotu(obracanie się w okół osi podłużnej rakiety)
|
24 mar 2006, o 21:38 |
|
|
dexterkrak
***
Dołączył(a): 9 sty 2006, o 18:55 Posty: 70 Lokalizacja: kraków
|
nie. całe jajo z rakieta polega na tym zeby do jakiegos silnika dacjak najwieksza rakiete która z trym silnikiem poleci. Pozatym celowo dalem jej taką długość. ponadto zeby dac skośnie steteczniki trzeba krawedź przylegająca dokorpusu zrobic łukowata a mi sie nie chce
_________________
ZAPRASZAMY
|
24 mar 2006, o 21:46 |
|
|
Anonymous
|
mam pytanie czy korpus silnika wytrzyma temperature
niewiem ale moze sie troszke stopis
i wtedy wszystko do dupy
i jeszcze jedno pytanie
czy to bedzie mialo sile zeby pociagnac taka wielka mase
|
25 wrz 2006, o 20:28 |
|
|
dexterkrak
***
Dołączył(a): 9 sty 2006, o 18:55 Posty: 70 Lokalizacja: kraków
|
Nie stopi, bedzie mialo siłę.
Takie SRy osiagają spokojnie 10kg ciągu wiec...
_________________
ZAPRASZAMY
|
17 paź 2006, o 18:41 |
|
|
simsigver
Dołączył(a): 20 sie 2006, o 19:35 Posty: 131
|
Fajna "katiusza" , jaki jest szacowany puap tego cacka ?
|
22 paź 2006, o 23:59 |
|
|
dexterkrak
***
Dołączył(a): 9 sty 2006, o 18:55 Posty: 70 Lokalizacja: kraków
|
planuje okolo 500m z tym że dokonalem lekkich zmian. Na razie zastój totalny w pracach bo laba robie :/
_________________
ZAPRASZAMY
|
19 lis 2006, o 14:08 |
|
|