Autor |
Wiadomość |
Anonymous
|
Nietypowe paliwa
Dlaczego niemcy do chwilowego podnoszenia mocy w FW 190 stosowali wodę z metanolem- czy nie mogli stosować samego metanolu? I drugie pytanie: Czy są jakiejś mocniejsze paliwa od benzyny(żeby silnik miał większą moc)?- to że się rozsypie po kilku godzinach mnie nie obchodzi.
|
28 kwi 2006, o 14:07 |
|
|
blizzard
@MODERATOR
Dołączył(a): 17 sty 2006, o 00:29 Posty: 703 Lokalizacja: behind enemy line
|
możesz dorzucić N2O do komory spalania.
_________________
Studentem jestem i nikt, kto ma wódkę, nie jest mi obcy.
|
28 kwi 2006, o 15:19 |
|
|
kzp5
Dołączył(a): 15 gru 2005, o 17:46 Posty: 88 Lokalizacja: bardzo lubie ciasteczka
|
hmmmmm..... może jakieś węglowodory (acetylen i inne gazy)-nie jestem pewny
_________________ ja
|
28 kwi 2006, o 18:11 |
|
|
kocham_BHP
Dołączył(a): 25 lut 2006, o 13:15 Posty: 129 Lokalizacja: z woli Demiurga Stwórcy
|
popieram blizzarda, dorzuć podtlenek azotu.
Tak zwane popularne nitro rozkłada się w temp. spalania benzyny wg równania:
2 N2O -> 2 N2 + O2
Tlen przyspiesza spalanie, a azot, jako gaz nie podtrzymujący spalania, nie dopuści do kaboom w silniku ani przy rurze wydechowej.
_________________
|
28 kwi 2006, o 18:21 |
|
|
nicnowego
@MODERATOR
Dołączył(a): 11 paź 2003, o 15:38 Posty: 514
|
dość popularny "dopalacz" to nitrometan
_________________ nihil novi sub sole
"zadajmy sobie pytanie czy musiało do tego dojść?
skoro doszło to znaczy, że musiało!"
|
28 kwi 2006, o 23:17 |
|
|
DNF
Dołączył(a): 26 cze 2005, o 11:49 Posty: 42 Lokalizacja: Bydgoszcz
|
BHP nie bylbym tego taki pewny. Przy dodaniu zbyt duzej ilosci podtlenku moze dojsc do rozerwania uszczelek a potem do wybuchu.
Popularne nitro to NOS czyli polaczenie azotu tlenu i siaku.
Pozdrawiam
DNF
_________________ <---NIE ODDAM..
|
29 kwi 2006, o 08:55 |
|
|
Anonymous
|
Powracając do Focke Wufla
W FW 190 nie było popularnego w owych czasach silnika rzedowego (jak w Bf 109) tylko silnik gwiaździsty, który miał skłonnosci do przegrzewania się. Poza tym i bez tego w kokpicie panowała temperatura 55*C, a więc po dadaniu czystego metanolu pilot zagotowałby się w kabinie.
|
29 kwi 2006, o 09:29 |
|
|
cocaine
Dołączył(a): 14 lis 2005, o 15:15 Posty: 98 Lokalizacja: Łódź
|
W Fw 190 A-4 z silnikiem BMW 801 D-2 używano metanolu z wodą żeby chwilowo podnieść moc silnika do 2100KM. później zaczęto używać N2O w messerschmitach Bf 109 G-6. Tak piszą u mnie w książce "samoloty z którymi walczyli polacy "
|
29 kwi 2006, o 11:17 |
|
|
Anonymous
|
Zastosowanie nitro jest raczej nie możliwe(instalacja droższ niż sprzęt który chce się dobić), ale za pomysł z nitrometanem bardzo dziękuje. Mniej więcej ile procent się zwiększy moc np. malucha.
|
29 kwi 2006, o 17:38 |
|
|
ATB
**
Dołączył(a): 10 lut 2005, o 20:14 Posty: 122 Lokalizacja: bydgoszcz(zachem) :D
|
Nie panie DNF to Nitrous Oxide Systems
_________________ Do we get it? NO! Do we want it? YEAH! This is the new shit.Stand up and admit.
|
29 kwi 2006, o 18:49 |
|
|
DNF
Dołączył(a): 26 cze 2005, o 11:49 Posty: 42 Lokalizacja: Bydgoszcz
|
Pisze to co czytalem gdzies i slyszalem. Jesli blad przepraszam. "Nie myli sie ten kto nic nie robi"
Pozdrawiam
DNF
_________________ <---NIE ODDAM..
|
29 kwi 2006, o 19:01 |
|
|
Anonymous
|
|
15 maja 2006, o 08:59 |
|
|
kilo
Dołączył(a): 7 maja 2006, o 19:31 Posty: 97 Lokalizacja: Kraków
|
Nie jestem specem w tej dziedzinie ale nieśmiało powiem, że słyszłem o magicznych substancjach jakimi są substancje przeciwstukowe dodawane do benzyny w celu równomiernego spalania paliwa i niedopuszczeniu do rozerwania silnika, wobec czego wydaje mi się, że nie jest najlepszym pomysłem dodawanie tego typu paliw (rakietowych i innych) do silników nie przystosowanych do nich.
_________________ Nie należy przesadzać z demokracją. Nie chciałbym podróżować statkiem, którego kurs byłby określany głosowaniem załogi, przy czym kucharz i chłopiec okrętowy mieliby takie samo prawo głosu jak kapitan i sternik. -- William Faulkner
|
15 maja 2006, o 20:06 |
|
|
SUMAR
*******
Dołączył(a): 19 paź 2004, o 00:05 Posty: 180
|
zgadza sie przyjacielu najchetniej stosowany jest do silnikow spalinowych modelarskich mieszanka NM + metanol + olej wysokiej jakosci
NM daja nawet 30% do paliwa czesto tak na zawodach robia tylko cos za cos zywotnosc silnika > korbowody wychodza bokiem ,urywaja sie waly ale za to obroty rzedu 20000obr/min
_________________ niewazne jak wąską furtką przeciskac sie mam co spotka mnie z litanii kar sternikiem wlasnych losow jestem sam wlasnej duszy kapitanem
|
15 maja 2006, o 20:14 |
|
|
Anonymous
|
. Najlepiej jakbyśmy sobie powiedzieli jakiego typu silnik ma pracować na tym "super "palie
|
15 maja 2006, o 20:44 |
|
|
ASorEX
Dołączył(a): 14 maja 2006, o 17:04 Posty: 29
|
Hmm... Co do podnoszenia mocy malucha za pomocą N2O lub Nitrometanu stanowczo odradzam. Takie dopalacze mogą doprowadzić do wielu komplikacji w silniku malucha, który jest chłodzony powietrzem, w tym nawet do stopienia poszczególnych części silnika, a to prowadziłoby do niebezpieczeństwa wypadku, bo jak wszyscy wiemy ten model nie charakteryzuję się wysoką jakością wykonania...
Pozdrawiam,
ASorEX
_________________ Natura to też chemia...
|
18 maja 2006, o 20:01 |
|
|
blizzard
@MODERATOR
Dołączył(a): 17 sty 2006, o 00:29 Posty: 703 Lokalizacja: behind enemy line
|
Ale wiadomo, że jak ktoś instaluje NOS czy inne dopalacze to trzeba wymienić połowę silnika, żeby wytrzymał taką moc.
Swoją drogą ciekawe co stosował Michel Knight w Nieustraszonym?? Oglądał ktoś?
_________________
Studentem jestem i nikt, kto ma wódkę, nie jest mi obcy.
|
18 maja 2006, o 23:40 |
|
|
Anonymous
|
Witam.
Jak to na czym jeździł M.N. Na palnikach na propan butan w rurach wydechowych i instalacji gazowej
|
30 maja 2006, o 23:26 |
|
|
DJ MHz
**
Dołączył(a): 12 kwi 2005, o 10:29 Posty: 391 Lokalizacja: Polkowice
|
a czy to prawda ze w aucie z nitro z rury wydechowej wydala sie niebieska poswiata ? dym ?
_________________ http://www.eksploracjapolkowice.fora.pl/
|
31 maja 2006, o 15:06 |
|
|
lobafren
Dołączył(a): 5 cze 2006, o 22:12 Posty: 5
|
Mi sie wydaje ze najbardziej wydajnym paliwem ( dla wiekszoscie benzynowych samochodow) jest izooktan (2,2,4-trimetylopentan -->dla osob ktore bede chcialy go narysowac) ktory jest zwiazkiem o liczbie oktanowej [LO] 100 jak wszyscy wiemy...chyba.... benzyny "powinny"(jezeli nie ma tam zadnej wody barwnikow lakierow...) zawierac iles tam oktanow.... np. Pb95-95 oktanow czyli jest to mieszanina weglowodorow ktore spalaja sie jak 95% izooktanu i 5 % n-heptanu(zwiazek spalajacy sie wybuchowo o LO 0) wiec teoretycznie najlepszym paliwem jest izooktan dla benzynowych silnikow... dla innych nie wiem.
dodatkowo zwiekszyc "moc" silnika poprzez zainstalowanie instalacji doprowadzajacej N2O ktore przyspiesza spalanie benzyny (zwieksza sie ilosc tlenu a zarazem szybkosc spalanie)
to co do teraz napisalem jest w 100 % sprawdzone ;] a to co nizej to moje spekulacjie
co do innych dopalaczy... to nie wiem.... jak ktos by sie uparl to moze skraplony tlen to wtedy spalanie zwiekszyloby sie ze ho-ho ale niewiadomo jak by na to silnik zareagowal
|
7 cze 2006, o 22:17 |
|
|