Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Nietypowe paliwa 
Autor Wiadomość
Post Nietypowe paliwa
Dlaczego niemcy do chwilowego podnoszenia mocy w FW 190 stosowali wodę z metanolem- czy nie mogli stosować samego metanolu? I drugie pytanie: Czy są jakiejś mocniejsze paliwa od benzyny(żeby silnik miał większą moc)?- to że się rozsypie po kilku godzinach mnie nie obchodzi.


28 kwi 2006, o 14:07
@MODERATOR
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, o 00:29
Posty: 703
Lokalizacja: behind enemy line
Post 
możesz dorzucić N2O do komory spalania.

_________________
Obrazek

Studentem jestem i nikt, kto ma wódkę, nie jest mi obcy.


28 kwi 2006, o 15:19
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2005, o 17:46
Posty: 88
Lokalizacja: bardzo lubie ciasteczka
Post 
hmmmmm..... może jakieś węglowodory (acetylen i inne gazy)-nie jestem pewny

_________________
ja


28 kwi 2006, o 18:11
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2006, o 13:15
Posty: 129
Lokalizacja: z woli Demiurga Stwórcy
Post 
popieram blizzarda, dorzuć podtlenek azotu.

Tak zwane popularne nitro rozkłada się w temp. spalania benzyny wg równania:

2 N2O -> 2 N2 + O2

Tlen przyspiesza spalanie, a azot, jako gaz nie podtrzymujący spalania, nie dopuści do kaboom w silniku ani przy rurze wydechowej.

_________________
Obrazek


28 kwi 2006, o 18:21
Zobacz profil
@MODERATOR
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 paź 2003, o 15:38
Posty: 514
Post 
dość popularny "dopalacz" to nitrometan

_________________
nihil novi sub sole

"zadajmy sobie pytanie czy musiało do tego dojść?
skoro doszło to znaczy, że musiało!"


28 kwi 2006, o 23:17
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 cze 2005, o 11:49
Posty: 42
Lokalizacja: Bydgoszcz
Post 
kocham_BHP napisał(a):
azot, jako gaz nie podtrzymujący spalania, nie dopuści do kaboom w silniku ani przy rurze wydechowej.


BHP nie bylbym tego taki pewny. Przy dodaniu zbyt duzej ilosci podtlenku moze dojsc do rozerwania uszczelek a potem do wybuchu.
Popularne nitro to NOS czyli polaczenie azotu tlenu i siaku.
Pozdrawiam
DNF

_________________
<---NIE ODDAM..!!


29 kwi 2006, o 08:55
Zobacz profil
Post 
Powracając do Focke Wufla

W FW 190 nie było popularnego w owych czasach silnika rzedowego (jak w Bf 109) tylko silnik gwiaździsty, który miał skłonnosci do przegrzewania się. Poza tym i bez tego w kokpicie panowała temperatura 55*C, a więc po dadaniu czystego metanolu pilot zagotowałby się w kabinie.


29 kwi 2006, o 09:29

Dołączył(a): 14 lis 2005, o 15:15
Posty: 98
Lokalizacja: Łódź
Post 
W Fw 190 A-4 z silnikiem BMW 801 D-2 używano metanolu z wodą żeby chwilowo podnieść moc silnika do 2100KM. później zaczęto używać N2O w messerschmitach Bf 109 G-6. Tak piszą u mnie w książce "samoloty z którymi walczyli polacy "


29 kwi 2006, o 11:17
Zobacz profil
Post 
Zastosowanie nitro jest raczej nie możliwe(instalacja droższ niż sprzęt który chce się dobić), ale za pomysł z nitrometanem bardzo dziękuje. Mniej więcej ile procent się zwiększy moc np. malucha.


29 kwi 2006, o 17:38
**
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2005, o 20:14
Posty: 122
Lokalizacja: bydgoszcz(zachem) :D
Post 
DNF napisał(a):
Popularne nitro to NOS czyli polaczenie azotu tlenu i siaku.
DNF

Nie panie DNF to Nitrous Oxide Systems :roll:

_________________
Do we get it? NO! Do we want it? YEAH! This is the new shit.Stand up and admit.
Obrazek
Obrazek


29 kwi 2006, o 18:49
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 cze 2005, o 11:49
Posty: 42
Lokalizacja: Bydgoszcz
Post 
Pisze to co czytalem gdzies i slyszalem. Jesli blad przepraszam. "Nie myli sie ten kto nic nie robi"
Pozdrawiam
DNF

_________________
<---NIE ODDAM..!!


29 kwi 2006, o 19:01
Zobacz profil
Post 
A co byście powiedzieli na dinitrotoluen, albo jakieś inne paliwa rakietowe ?? :lol: :D


15 maja 2006, o 08:59
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2006, o 19:31
Posty: 97
Lokalizacja: Kraków
Post 
Nie jestem specem w tej dziedzinie ale nieśmiało powiem, że słyszłem o magicznych substancjach jakimi są substancje przeciwstukowe dodawane do benzyny w celu równomiernego spalania paliwa i niedopuszczeniu do rozerwania silnika, wobec czego wydaje mi się, że nie jest najlepszym pomysłem dodawanie tego typu paliw (rakietowych i innych) do silników nie przystosowanych do nich.

_________________
Nie należy przesadzać z demokracją. Nie chciałbym podróżować statkiem, którego kurs byłby określany głosowaniem załogi, przy czym kucharz i chłopiec okrętowy mieliby takie samo prawo głosu jak kapitan i sternik. -- William Faulkner


15 maja 2006, o 20:06
Zobacz profil
*******

Dołączył(a): 19 paź 2004, o 00:05
Posty: 180
Post 
nicnowego napisał(a):
dość popularny "dopalacz" to nitrometan

zgadza sie przyjacielu najchetniej stosowany jest do silnikow spalinowych modelarskich mieszanka NM + metanol + olej wysokiej jakosci :D
NM daja nawet 30% do paliwa czesto tak na zawodach robia tylko cos za cos zywotnosc silnika > korbowody wychodza bokiem ,urywaja sie waly :cry: ale za to obroty rzedu 20000obr/min :wink:

_________________
niewazne jak wąską furtką przeciskac sie mam
co spotka mnie z litanii kar
sternikiem wlasnych losow jestem sam
wlasnej duszy kapitanem


15 maja 2006, o 20:14
Zobacz profil
Post 
SUMAR napisał(a):
nicnowego napisał(a):
dość popularny "dopalacz" to nitrometan

zgadza sie przyjacielu najchetniej stosowany jest do silnikow spalinowych modelarskich mieszanka NM + metanol + olej wysokiej jakosci :D
NM daja nawet 30% do paliwa czesto tak na zawodach robia tylko cos za cos zywotnosc silnika > korbowody wychodza bokiem ,urywaja sie waly :cry: ale za to obroty rzedu 20000obr/min :wink:
. Najlepiej jakbyśmy sobie powiedzieli jakiego typu silnik ma pracować na tym "super "palie


15 maja 2006, o 20:44
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2006, o 17:04
Posty: 29
Post 
Hmm... Co do podnoszenia mocy malucha za pomocą N2O lub Nitrometanu stanowczo odradzam. Takie dopalacze mogą doprowadzić do wielu komplikacji w silniku malucha, który jest chłodzony powietrzem, w tym nawet do stopienia poszczególnych części silnika, a to prowadziłoby do niebezpieczeństwa wypadku, bo jak wszyscy wiemy ten model nie charakteryzuję się wysoką jakością wykonania... 8)

Pozdrawiam,
ASorEX

_________________
Natura to też chemia...


18 maja 2006, o 20:01
Zobacz profil
@MODERATOR
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, o 00:29
Posty: 703
Lokalizacja: behind enemy line
Post 
Ale wiadomo, że jak ktoś instaluje NOS czy inne dopalacze to trzeba wymienić połowę silnika, żeby wytrzymał taką moc.

Swoją drogą ciekawe co stosował Michel Knight w Nieustraszonym?? :lol: Oglądał ktoś?

_________________
Obrazek

Studentem jestem i nikt, kto ma wódkę, nie jest mi obcy.


18 maja 2006, o 23:40
Zobacz profil
Post 
Witam.
Jak to na czym jeździł M.N.?? Na palnikach na propan butan w rurach wydechowych i instalacji gazowej :D :D :D


30 maja 2006, o 23:26
**

Dołączył(a): 12 kwi 2005, o 10:29
Posty: 391
Lokalizacja: Polkowice
Post 
a czy to prawda ze w aucie z nitro z rury wydechowej wydala sie niebieska poswiata ? dym ?

_________________
http://www.eksploracjapolkowice.fora.pl/


31 maja 2006, o 15:06
Zobacz profil

Dołączył(a): 5 cze 2006, o 22:12
Posty: 5
Post 
Mi sie wydaje ze najbardziej wydajnym paliwem ( dla wiekszoscie benzynowych samochodow) jest izooktan (2,2,4-trimetylopentan -->dla osob ktore bede chcialy go narysowac) ktory jest zwiazkiem o liczbie oktanowej [LO] 100 jak wszyscy wiemy...chyba.... benzyny "powinny"(jezeli nie ma tam zadnej wody barwnikow lakierow...) zawierac iles tam oktanow.... np. Pb95-95 oktanow czyli jest to mieszanina weglowodorow ktore spalaja sie jak 95% izooktanu i 5 % n-heptanu(zwiazek spalajacy sie wybuchowo o LO 0) wiec teoretycznie najlepszym paliwem jest izooktan dla benzynowych silnikow... dla innych nie wiem.
dodatkowo zwiekszyc "moc" silnika poprzez zainstalowanie instalacji doprowadzajacej N2O ktore przyspiesza spalanie benzyny (zwieksza sie ilosc tlenu a zarazem szybkosc spalanie)

to co do teraz napisalem jest w 100 % sprawdzone ;] a to co nizej to moje spekulacjie

co do innych dopalaczy... to nie wiem.... jak ktos by sie uparl to moze skraplony tlen to wtedy spalanie zwiekszyloby sie ze ho-ho ale niewiadomo jak by na to silnik zareagowal


7 cze 2006, o 22:17
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 20 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Multumiri adresate phpBB.com & phpBB.ro..
Design creat de Florea Cosmin Ionut.
© 2011

..