Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
pentahydrat chlorku cyny (IV) 
Autor Wiadomość

Post pentahydrat chlorku cyny (IV)
Witam !
Mam następujący problem. Potrzebuję chlorku cyny (IV), ale z tego co o nim przeczytałem w necie to jest on dosyć niebezpiecznym związkiem. Więc pozostaje mi zakup pentahydratu tego związku, ale zanim go dokonam, chciałbym upewnić się co do kilku rzeczy. Z góry piszę, że naszukałem się trochę w necie, i ciężko znaleźć coś na temat pięciowodnej wersji tej substancji.
Więc z tego co się dowiedziałem pentahydrat chlorku cyny (IV) nie jest toksyczny (a przynajmniej nie aż tak jak jego bezwodnik), ale czy w warunkach domowych nie ma takiej możliwości, że się jakoś odwodni? Czy z przechowywaniem go wiążą się jakieś konkretne zagrożenia?
Z góry dziękuję za odpowiedź, i proszę o wyrozumiałość - jestem raczej początkujący w dziedzinie chemii, a zależy mi na bezpieczeństwie.

7 mar 2009, o 14:37
*

Jeśli chodzi o doświadczenie z tym odczynnikiem, ja go posiadam i jeszcze żyję, a przechowuję go w zwykłym worku strunowym. Nie sądzę żeby mógł się odwodnić, bo jest higroskopijny, pozostawiony na powietrzu pokrywa się swoim roztworem.

MAM CIĘ!

8 mar 2009, o 00:20
Post odp.
Znacznie prościej jest uwodnić bezwodny SnCl4, niż odwodnić hydrat SnCl4*5H2O, wszystko zależy od potrzeb i zastosowania ??
o tym nie pisałeś i trudno radzić nie znając zastosowania, toksyczne są tak samo z tym ze jeden jest ciekły i dymiący,drugi jest ciałem stałym .
Wszelkie info znajdziesz w WMO na forum
pzdr.
eko

8 mar 2009, o 01:41
*

Nie pisał o zastosowaniu, gdyż prawdopodobnie jest niecne :twisted:
Chociaż czytałem o galwanicznym cynowaniu przy użyciu któregoś z chlorków cyny, SnCl<sub>4</sub>, albo SnCl<sub>2</sub>. W obydwu przypadkach na pewno się nie odwodni.