Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
tlen 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 10 paź 2007, o 15:15
Posty: 6
Lokalizacja: wodzisław śl
Post tlen
mam takie pytanie chcę zamątować do mojego mojego motorowera czysty tlen żeby zasysał czy możecie mi powiedzieć co się może stać bo jak działa silnik to chyba każdy wie przepraszam że to tu piszę ale potrzebuję porady kogoś kto się zna na tlenie


20 gru 2007, o 17:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2006, o 16:50
Posty: 45
Lokalizacja: Tczew
Post 
Jeśli chcesz polepszyć osiągi to do paliwa dodaj Nitrometan. Ja bym się nie bawił z tlenenem, bo może Ci motor "odlecieć". :D
Poczekajmy na wypowiedzi innych.

Pozdrawiam
-maryl16 :D

_________________
Obrazek


20 gru 2007, o 18:08
Zobacz profil

Dołączył(a): 10 paź 2007, o 15:15
Posty: 6
Lokalizacja: wodzisław śl
Post 
czy ten nitrometan jest legalni i czy to jest to samo co metanol a co dokładnie może sie stać jak ten tlen podepnę będzie podawany w bardzo małych dawkach


20 gru 2007, o 19:07
Zobacz profil
@MODERATOR
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 maja 2006, o 12:53
Posty: 497
Lokalizacja: Pułtusk/Warszawa
Post 
nitrometan to nie metanol
http://pl.wikipedia.org/wiki/Nitrometan

http://www.modele.sklep.pl/product_info ... cts_id=651

_________________
Obrazek
Noł fjuczer!


20 gru 2007, o 20:06
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2006, o 16:50
Posty: 45
Lokalizacja: Tczew
Post 
szakul123 napisał(a):
czy ten nitrometan jest legalni i czy to jest to samo co metanol a co dokładnie może sie stać jak ten tlen podepnę będzie podawany w bardzo małych dawkach

Ale niewarto ryzykować przecież tutaj chodzi o życie może nie tylko twoje ale i innych. :D A nitrometan masz przetestowany. Jest używany w modelarstwie i jakoś samolociki nie wybuchają. :roll:

Pozdrawiam
-maryl16

_________________
Obrazek


20 gru 2007, o 22:45
Zobacz profil

Dołączył(a): 10 paź 2007, o 15:15
Posty: 6
Lokalizacja: wodzisław śl
Post 
ja wymyśliłem coś takiego żeby to na odległość przetestować tak żeby nikomu nic sie nie stao a jeszcze jedno czy metanol tak samo zadziała jak nitrometan
sory że się tak wszystko pytam ale chcę rometem 2 biegowym pojechać 90km/h a po tuningu jeszcze tego nie można osiągnąć więc paliwo lepsze szukam


20 gru 2007, o 23:07
Zobacz profil
@MODERATOR
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 kwi 2007, o 15:26
Posty: 639
Post 
dodajac takie syfy popsujesz sobie silnik jedyne logiczniejsze i wzglednie bezpieczne rozwiazanie to zwiekszyc doplyw powietrza/dodac nitro/nitrometan w ostatecznosci

_________________
<center>Obrazek
Obrazek
"...ale to już tak jest, że chemia jest the best i tyle..."</center>


20 gru 2007, o 23:13
Zobacz profil

Dołączył(a): 10 paź 2007, o 15:15
Posty: 6
Lokalizacja: wodzisław śl
Post 
1.ok posłucham waszej rady
2.nie zależy mi za bardzo na tym silniku kupiłem go za 5 zł od kolegi
3.kiedy można otrzymać dostęp do MW?


20 gru 2007, o 23:29
Zobacz profil
@MODERATOR
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lut 2007, o 17:00
Posty: 1504
Lokalizacja: SRC
Post 
a jakby podtlenku azotu uzyc?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Nitro_%28motoryzacja%29

_________________
Obrazek


21 gru 2007, o 00:28
Zobacz profil
@MODERATOR
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2006, o 20:07
Posty: 251
Lokalizacja: Londyn
Post 
nie lepiej założyć na gaźnik turbinę np. z nagrzewnicy od samochodu? zwiększysz dopływ powietrza, to wystarczy. kilka lat temu założyłem takie cudo do wsk 125 i powiem szczerze, czuć większą moc. turbina uruchamiana manualnie, zasilana z akumulatora 12v i do tego mała przetwornica.

_________________
koniec z piro :/


21 gru 2007, o 00:40
Zobacz profil
@MODERATOR
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 paź 2003, o 15:38
Posty: 514
Post 
policz sobie pojemność silnika razy obroty. wyjdzie ci ile powietrza przelatuje przez niego na minutę. przykładowo silnik 1.5l pracując przy (guzik a nie obroty) 2.000 obrotów potrzebuje jakieś 3 metry sześcienne. to daje jakieś 510 litrów tlenu czyli około 1.6 kilograma. chcąc podkręcić silnik będziesz potrzebował sporo tlenu. w dodatku w zależności od obrotów silnika należałoby regulować "podaż" o2.
były instalacje z podtlenkiem azotu, podobno nawet eksperymentowano z dodawaniem niewielkich ilości monotlenku diwodoru bezpośrednio do cylindra (policz sobie objętość 0.1 grama pary o skromnej temp. dajmy na to 800 stopni C), są co najmniej 2 typy sprężarek powietrza na dolocie plus chłodzenie tegoż przed cylindrami, jest nitrometan jako dodatek do paliwa. gdyby butla o2 na dolocie była rozwiązaniem pewnie już by od dawna wisiała w każdym autku.
moja rada - podwieszaj butlę i testy!!!!!!! świat idzie do przodu przez jajogłowych ale i przez gości którzy nie wiedzieli, że się nie da.
tylko zadbaj żeby przedmuchy tlenu nie szły na wycieki paliwa, oleju albo czegokolwiek palnego. inaczej może się okazać, że panikarstwo miało rację.

_________________
nihil novi sub sole

"zadajmy sobie pytanie czy musiało do tego dojść?
skoro doszło to znaczy, że musiało!"


21 gru 2007, o 01:15
Zobacz profil

Dołączył(a): 10 paź 2007, o 15:15
Posty: 6
Lokalizacja: wodzisław śl
Post 
czy jest prawdą że jak tlen połączy się z olejem t nastąpi wybuch?


21 gru 2007, o 13:02
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2006, o 16:50
Posty: 45
Lokalizacja: Tczew
Post 
Wybuch następuje (ale nie samoczynnie), bo przecież na tej zasadzie działa silnik, (kiedyś nawet nosił inna nazwę nie silnik spalinowy tylko wybuchowy zmienili ją bo się ludziom źle kojarzyła :D ) a moc wybuchu zależy od ilości dostarczonego tlenu, dlatego dostarczanie czystego tlenu jest niebezpieczne. W powietrzu znajduje się go tylko [aż] 21% więc... (kiedyś było go znacznie więcej... mam na myśli epokę dinozaurów. :lol: )

Pozdrawiam
-maryl16 :D

_________________
Obrazek


21 gru 2007, o 14:13
Zobacz profil
**
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 kwi 2006, o 15:46
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Post 
jeśli silnik jest tak ustawiony, że nawet po tuningu nie da się wyciągnąć mocy by jechać 90 km/h to dodając cokolwiek bez przebudowy modułów silnika nic nie zdziałasz bo moc będzie tracić na wstrząsach i huku - rozwali Ci silnik :roll:

_________________
gg 1616087... Powrót księcia ciemności, który uroczyście przysięga nie pisać siana i gromić off-top!
Obrazek


21 gru 2007, o 16:06
Zobacz profil
*
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 cze 2007, o 08:10
Posty: 248
Post 
Co do tlenu - to nie podawać go w czystej postaci - w powietrzu jest chyba 21%, więc jeśli dodamy tlenu do powietrza, tak żeby powstała mieszanka powiedzmy 30% tlenu i reszta tam tego dziadostwa co jest w powietrzu :), to już będzie zauważalny wzrost mocy. Przy każdym jednak tuningu układu dolotowego trzeba będzie go wyregulować (każdy wsiowy to umie :)).
Niestety tlen powoduje spalanie stukowe. Dlatego używa się podtlenku azotu. Słyszałem o patencie - sprężarka z lodówki, butla turystyczna i NH4NO3 w kolbie xD.

Jeśli już chcesz stuningować na maxa silnik 023 to najpierw doprowadź go do stanu idealności:
- czyszczenie i regulacja gaźnika
- regulacja zapłonu, ew. wymiana niektórych części, lub chociaż delikatne przeczyszczenie tzw. platynek
- wymiana oleju przekładniowego, sprawdzenie czy nie ma jakichś poukruszanych części,
- w razie potrzeby szlif cylindra i/lub wymiana pierścieni.
- wymiana filterków - powietrza i paliwa

Później bierzemy się do tuningu:

- tłumik sportowy z puszki po farbie
- planowanie głowicy
- przeróbka na gaźnik fi 16
- sprężarka (zamiast turbosprężarki)
- intercooler (lol) z peltiera :lol:
- instalacja N2O
- przyspieszenie zapłonu
- dodatek nitrometanu, metanolu i może jeszcze kapka acetonu do smaku w paliwie.

Wszystkie ww. substancje są legalne, ale nie wolno ich używać do jazdy na drogach publicznych ze względu na bezpieczeństwo, albo na brak akcyzy w nich :roll: . Nitrometan jest paliwem o dodatnim bilansie tlenowym (co się raczej rzadko zdarza przy konwencjonalnych paliwach) przez co daje silnikowi większego "kopa". Podtlenek azotu nie jest paliwem (jest niepalny), ale rozkłada się 2N2O -> 2N2 + O2, czyli z wydzieleniem tlenu. Również dodaje niewyobrażalnego kopa. Metanol i aceton są dużo łatwiej zapalnymi, dużo kaloryczniejszymi, lżejszymi i ogólnie lepszymi paliwami od benzyny. Niestety powodują spalanie stukowe, więc można je używać tylko w mieszaninach z benzyną.
Takim sprzętem rzecz jasna będziesz mógł jeździć tylko w polu, jeśli nie chcesz trafić na pierwsze strony gazet i do wiadomości TVP1 :D. Życzę powodzenia przy testach i wszystkich "ronsiuf" i "nuszkuf" w komplecie na święta :D

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0

MAM CIĘ!


21 gru 2007, o 16:41
Zobacz profil

Dołączył(a): 7 lis 2007, o 17:31
Posty: 1
Post 
Nitrometan NIE jest paliwem o dodatnim bilansie tlenowym
Spalanie nitrometanu w powietrzu:
4CH3NO2 + 3O2 &#8594; 4CO2 + 6H2O + 2N2
nitrometan MOŻE sie palić bez dostępu tlenu:
4 CH3NO2 &#8594; 4 CO + 4 H2O + 2 H2 + 2 N2
CO i H2 są łatwopalne dlatego przeważnie dopalają się w rurze wydechowej.

14.6 kg powietrza jest potrzebne do spalenia 1 kg paliwa, ale tylko 1.7 kg do spalenia 1 kg nitrometanu - 8,7 razy mniej.
benzyna dostarcza 42&#8211;44 MJ/kg energii, nitrometan tylko 11.3 MJ/kg
sumarycznie: silnik pracujący na czystym nietrometanie wytwarza 2,23 razy więcej mocy niż ten sam pracujący na benzynie.

powietrze zawiera 21% tlenu, gazy powstałe po rozkładzie N2O zawierają 33% tlenu - 50% więcej paliwa się spali - większa moc

Metanol i aceton :wysokie ciepło parowania - dużo ciepła pobiera z otoczenia zanim wyparuje - ochładza mieszankę paliwową, dużo MNIEJ kalorii (metanol: 19.7 MJ/kg),
Metanol nie powoduje spalania stukowego! jego liczba oktanowa jest większa od 100!! można go stosować jako paliwo czyste bez dodatku benzyny (podobnie jak etanol)! ale ich cena jest około 2 razy większa od benzyny ponadto silnik spalałby więcej tych paliw niż benzyny...
dlatego stosuje się je jako DODATKI uszlachetniające

100% silników w samochodach osobowych i w motorach niewyczynowych NIE jest przystosowana do pracy na paliwie innym niż benzyna z dodatkiem uszlachetniaczy. praca na innych (wysokoenergetycznych paliwach) może spowodować nawet zatarcie silnika: lepsze paliwo - większa moc - większe ciepło - taka sana chłodnica - cały silnik zacznie puchnąć aż się zatrze :D
koniec morałów:P
wiesz czym to szkodzi a teraz wlewaj co chcesz i jazda:)


19 cze 2008, o 18:31
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 16 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Multumiri adresate phpBB.com & phpBB.ro..
Design creat de Florea Cosmin Ionut.
© 2011

..