Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Szlify 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 14 sty 2008, o 18:04
Posty: 13
Post Szlify
Szlify - czyli how to dopasować je :)

Moje pytanie, pierwszy wymiar szlifu to jego największa średnica, a druga to jego długość tyle wiem ( jeśli się mylę to mea culpa biję się w pierś i proszę o poprawienie)
ale teraz mam pytanie czy szlif dajmy na to 29/32 pasuje do szlifu 29/32 ?
Zakładam że jeden szlif jest męski a drugi żeński więc chyba mogą razem kopulować ; ) - Pytam dla pewności,

Oraz pytanie drugie, gdzie można dostać termometry z regulowanym szlifem i czy szlif takowy naprawdę się sprawdza? Nie mam tu na myśli wysokiej próżni, a jedynie o tyle o ile coby nie wdychać tych wszystkich cuchnących oparów.

Oraz ostatnie pytanie praktyczne, które szlify są najlepsze i których jest na rynku najwięcej - łatwość znalezienia czegoś pasującego do posiadanych szlifów.


13 sie 2010, o 21:30
Zobacz profil

Dołączył(a): 20 sty 2009, o 13:07
Posty: 488
Lokalizacja: Katowice
Post 
Tak, szlify 29/32 pasują do 29/32, a 12/84.5 pasowałyby do 12/84.5 (nie ma takich).

Nie bardzo wiem co rozumiesz przez regulowany szlif, ale jeśli to samo co ja, to możesz to dostać tu: http://sklep.chemland.pl/index.php?main ... =3_119_335

Kupujesz termometr bez szlifu, o żądanym zakresie pomiaru i takie oto złącze. Z jednej strony wkładasz je w szlif, a z drugiej na wcisk wkładasz termometr do plastikowego pierścienia. Szczelnie, tanio, trwale.

Jeśli chodzi Ci o markę, to wiodącą jest Quickfit. Co to rozmiarów to zapewne nie ma jakichś najpopularniejszych, ale powszechnie spotykane są wyżej wspomniane 29/32 i 19/26.

_________________
Zbijcie mnie jak znowu zacznę gadać głupoty :roll:


13 sie 2010, o 22:07
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sty 2010, o 20:44
Posty: 17
Post szlifowy problem
Witam,
Aby nie zakładać nowego tematu skorzystam z tego bo dotyczy tego samego, czyli szlifów.

Jakiś czas temu podczas montowania aparatury natknąłem się na problemik. Jeden męski szlif jest większy od żeńskiego a muszą w siebie wejść. To oznacza, że muszę kupić przejściówkę ekspansywną, tylko:

-Aby wiedzieć jaką przejściówkę kupić, muszę znać parametry tych szlifów, a właśnie nie znam :( :( .
No i w związku z tym: Mogę się dowiedzieć tych parametrów jeśli będę znał wymiary w milimetrach???

Według Wikipedii:"Szlify te mają ustalone rozmiary początkowej wewnętrznej średnicy stożka, jego długość oraz kąt nachylenia bocznych ścianek względem osi stożka. Dzięki temu wystarcza, że ich wewnętrzne średnice są ze sobą zgodne, aby do siebie pasowały. Średnice te są podawane w dziesiętnych częściach cala. Najczęściej spotykanymi wymiarami tych szlifów są: 8, 10, 14, 17, 24, 29, 32 i 64."

Czyli na podstawie średnicy w mm można "odszyfrować" nazwę szlifów.
Pozdrawiam

_________________
>>TUTAJ<< jest napisane, że "weterani rozpoznają jego zapach nawet w spalinach samochodów, które pracują przez krótki czas lub nie mają katalizatora".
-Ja go rozpoznaję.


28 sie 2010, o 17:27
Zobacz profil

Dołączył(a): 18 sie 2010, o 13:14
Posty: 18
Post 
Jeśli masz suwmiarkę to możesz z łatwością zmierzyć średnicę szlifu, to są właśnie jego parametry. Kąt nachylenia z reguły jest taki sam w większości szlifów (normy). Przykładowo: Męski szlif 29/32 oznacza tyle że w węższym miejscu masz 2.9 cala a w szerszym (wewnątrz szlifu) masz 3.2 cala


28 sie 2010, o 19:03
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2008, o 15:48
Posty: 77
Post 
Ferrek nie wprowadzaj gościa w błąd!
1. wymiary są w milimetrach
2. pierwszy wymiar szlifu to największa średnica, a drugi to jego długość


28 sie 2010, o 19:29
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sty 2010, o 20:44
Posty: 17
Post 
Czyli szlif 29/32 w węższym miejscu ma 2,9 cala, a jego długość to 3,2 cala?
Ale 3,2*2,54cm=8,128cm ! żaden szlif chyba nie jest taki długi. No może jest ale na pewno nie 29/32. O co chodzi z tymi dziesiętnymi częściami cala??

I przepraszam ale w poprzednim poście, ostatnie zdanie miało być pytające.

_________________
>>TUTAJ<< jest napisane, że "weterani rozpoznają jego zapach nawet w spalinach samochodów, które pracują przez krótki czas lub nie mają katalizatora".
-Ja go rozpoznaję.


28 sie 2010, o 21:12
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2008, o 15:48
Posty: 77
Post 
Ślepy? Napisałem już, że wymiary szlifów są w MILIMETRACH !!


28 sie 2010, o 21:20
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sty 2010, o 20:44
Posty: 17
Post 
Przemek133 napisał(a):
Ślepy? Napisałem już, że wymiary szlifów są w MILIMETRACH !!

Chyba tak :oops: :oops: :oops: .Moja wielka wina.
To w takim razie Wikipedia błędnie podaje??

_________________
>>TUTAJ<< jest napisane, że "weterani rozpoznają jego zapach nawet w spalinach samochodów, które pracują przez krótki czas lub nie mają katalizatora".
-Ja go rozpoznaję.


28 sie 2010, o 21:25
Zobacz profil
**
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 21:04
Posty: 267
Lokalizacja: z Marsa
Post 
Zdziwiony? Od kiedy to na Wikipedii nie ma błędów?
:D

_________________
Obrazek
"Solve et coagula"


28 sie 2010, o 21:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 20 sty 2009, o 13:07
Posty: 488
Lokalizacja: Katowice
Post 
Mierzyłem, wymiary są w milimetrach. pierwszy numer to większa średnica, a drugi to wysokość szlifu. Tak jak napisał Przemek.

_________________
Zbijcie mnie jak znowu zacznę gadać głupoty :roll:


29 sie 2010, o 00:37
Zobacz profil
Post odp.
Wszelkim wikipedystom dziękujemy na forum :cry: ... stosowanie idiotyzmów jako wykładnik bezwzględny wiedzy bez zaznajomienia się z tematem traktowany będzie jako zwykłe sianopisanie !!!
pzdr.
eko


29 sie 2010, o 02:17
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sty 2010, o 20:44
Posty: 17
Post 
:oops:
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie szlifów. Czy warstwa wazeliny (między szlifami) może je jakoś skleić lub w jakiś sposób zespolić na stałe gdy aparatura będzie wystawiona na działanie wysokiej temperatury (100*C) przez długi czas około 10 godzin?

_________________
>>TUTAJ<< jest napisane, że "weterani rozpoznają jego zapach nawet w spalinach samochodów, które pracują przez krótki czas lub nie mają katalizatora".
-Ja go rozpoznaję.


20 wrz 2010, o 18:59
Zobacz profil

Dołączył(a): 20 sty 2009, o 13:07
Posty: 488
Lokalizacja: Katowice
Post 
Nie ufałbym wazelinie, ale silikonowe smary do szlifów wystarczają na BAAAARDZO długo, nie wysychają i są odporne chemicznie i termicznie.

_________________
Zbijcie mnie jak znowu zacznę gadać głupoty :roll:


20 wrz 2010, o 19:26
Zobacz profil
***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 gru 2005, o 22:33
Posty: 608
Lokalizacja: Poznań
Post 
Takie spojenie wytrzyma Ci nawet rok w tej temperaturze i zakleszczyć się nie powinno. Po pracy musisz jednak porozkładać wszystko jeszcze na gorąco, bo inaczej masz marne szanse na rozłączenie szlifów bez względu na to, czym byś je wcześniej smarował. Sprawa stosowania smarów jest dyskusyjna; jeśli jest go sporo lub/i jest ogrzewany to często wypływa ze szlifu i zapaprze związek. Wazelina jest OK, ale na zimno. Do cieplejszych szlifów polecam jej mieszaninę z woskiem pszczelim i kalafonią, albo glicerynę i bezwzględne rozłączanie na gorąco. Czasem można zastosować miękki grafit albo MoS2, ale to już chyba wyższa szkoła jazdy

_________________
Chemik nie upija się, tylko zwiększa labilność konformacyjną.

A poza tym wszystko jest dla ludzi... z głową!


20 wrz 2010, o 20:08
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 14 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Multumiri adresate phpBB.com & phpBB.ro..
Design creat de Florea Cosmin Ionut.
© 2011

..