Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Wiązania chemiczne 
Autor Wiadomość
Post Wiązania chemiczne
Mam wielką prośbę, Jutro mam sprawdzian z chemi z rodzajów wiązań, np. rozpoznawanie rodzaju wiązania, konfiguracje rysowanie itp.
jestem załamana bo nauczycielka namtego nie wytłumaczyła i kompletnie tego nieczaje:(
moglibyście mi jakoś pomóc ??


24 maja 2006, o 12:35
@MODERATOR
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2006, o 00:29
Posty: 703
Lokalizacja: behind enemy line
Post 
Google mówi o tym dość szeroko ale może troche niezrozumiale dla kompletnego laika.
Mamy kilka podstawowych wiązań; kowalencyjne (atomowe), kowalencyjno (atomowo) spolaryzowane, jonowe i koordynacyjne. O ile trzy pierwsze to łatwizna to koordynacyjne wytłumaczyć trudniej.

Ogólnie to musisz znać elektroujemność w skali Paulinga, na pewno będziecie mogli korzystać z tej tabeli, ew będziecie mieli podane. Tak więc:
różnica elektroujemności pomiędzy 0, a 0,4 - wiązanie atomowe niespolaryzowane
różnica elektroujemności pomiedzy 0,4 a 1,7 - wiązanie kowalencyjno spolaryzowane
różnica e. większa od 1,7 - wiązanie jonowe.

Teraz z czym to się je. Bierzemy przykładowy związek NaCl. Odczytujemy z tablicy elektroujemności wartość dla Na = 0,9, a dla Cl = 3.0
Odejmujemy od większego mniejsze czyli, 3,0 - 0,9 = 2,1.
Różnica elektroujemności jest 2,1 czyli wiązanie bedzie jonowe.

A teraz koordynacyjne. Wystepuje tylko tam gdzie atom ma wolną parę elektronową (najczęściej jest to azot i fosfor) i zapisuje się je taka strzałką.

Lepiej Ci nie wytłumaczę, ale jakbyś poszukała w książce, w internecie znalazłabyś wszystko czego byś chciała.



Matura za pare godzin a ja się duperelami zajmuję. Jestem nienormalny :roll:

_________________
Obrazek

Studentem jestem i nikt, kto ma wódkę, nie jest mi obcy.


24 maja 2006, o 13:07
Zobacz profil
@MODERATOR
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2006, o 19:24
Posty: 868
Lokalizacja: Opole
Post