Autor |
Wiadomość |
Anonymous
|
Problemy z silnikiem
Witam,
Od pewnego czasu staram się zbudować prosty silniczek rakietowy, ale niestety ciągle spotykają mnie niepowodzenia.
Korpus jest z papieru, grubość 5 mm, fi wewn. 18 mm długość 80 mm
Paliwem jest karmelka 65:35 z kanałem 4 mm przez całą długość.
Problemem są zatyczki i dysze. Robię je z talku ze szkłem wodnum, gdzieś czytałem, że się nadają. Niestety, za każdym razem ciśnienie wyrzuca bądz to zatyczkę, bądz to dyszę. Próbowałem je przykleić do korpusu Poxiliną, w takim wypadku zatyczka zostaje, ale i tak wypada dysza.
Może robię za małą średnicę otworu w dyszy (wiertło 4) ?
Byłbym wdzięczny za jakieś wskazówki.
Aha, gdyby to pomogło to mam kilka filmików ze startów, więc można to zobaczyć jak to wygląda.
|
1 wrz 2006, o 18:36 |
|
|
kocham_BHP
Dołączył(a): 25 lut 2006, o 13:15 Posty: 129 Lokalizacja: z woli Demiurga Stwórcy
|
talk ze szkłem wodnym jest dosyć ciekawym rozwiązaniem - ja robię z gipsu albo z poxiliny. Polecam te ostatnie, gdzyż są "wszystkoodporne". I teraz jest problem wypadania. Poxipol świetnie się trzyma poxiliny, nie wiem czy Twoje zatyczki nie będą się nielubiły z tym klejem
dysza jest dobra - gdyby była za mała to efektem nie nyłoby wypadanie jej, ale rozerwanie korpusu. Spróbuj przykleić na superkleje takie jak kropelka. Poxipol nie wszystko trzyma
pozdro lewar
_________________
|
1 wrz 2006, o 18:45 |
|
|
Anonymous
|
istnieją jeszcze kleje epoksydowe do klejenia takich rzeczy...z prostych rzeczy można zeszcze zrobić jakieś mocowania do korpusu, np. jakieś zbrojenia, wtedy częściej jak już wyrwie to razem z korpusem, a to już nie takie łatwe jak wyrwanie zatyczki...
|
1 wrz 2006, o 18:48 |
|
|
melon
***
Dołączył(a): 13 lis 2005, o 12:55 Posty: 524 Lokalizacja: z daleka
|
poxipol też jest klejem epoksydowym.
_________________ To nowa era robi ci z mózgu szlam,
Za swoje ruchy ty odpowiadasz sam
|
1 wrz 2006, o 21:57 |
|
|
kkrtm
*
Dołączył(a): 2 maja 2006, o 15:30 Posty: 131
|
Najlepsze moim zdaniem jest żywica epoksydowa wymieszana z drobnym piaskiem na bardzo gęstą papkę. Trzyma się mocno wytrzymuje wysoką temperaturę i ciśnienie nawet przez minutę.
A co do poxipola i poxyliny jest drogi i się pali.
_________________ Wszystko o co tu piszę znalazłem w internecie
|
1 wrz 2006, o 22:08 |
|
|
koman
**
Dołączył(a): 31 sty 2006, o 16:43 Posty: 199
|
na dysze( i każdy modelaż to powie) dobre jest CX5( chyba tak). jest to klej. nie różni sie ceną od innych. trzyma sie dobrze i jest odporny na temperatury.
dodałem: znalazłem troche więcej. to to służy do uszczelnaania domów przed wodą.
_________________ obecnie koniec z piro
|
1 wrz 2006, o 22:22 |
|
|
Anonymous
|
Żywice raczej nie są najlepszymi materiałami na dysze...A pozatym żywica epoksydowa jak i polistyrenowa są palne....
|
1 wrz 2006, o 23:23 |
|
|
kkrtm
*
Dołączył(a): 2 maja 2006, o 15:30 Posty: 131
|
Jak byś poczytał ja mieszam żywice z piaskiem powierzchnia żywicy się oczywiście spali a potem jest piasek i on się już nie pali i jest bardzo wytrzymały na ciśnienie.
_________________ Wszystko o co tu piszę znalazłem w internecie
|
2 wrz 2006, o 08:46 |
|
|
koman
**
Dołączył(a): 31 sty 2006, o 16:43 Posty: 199
|
żywice epoksydowe to sobie możecie użyć jako lepiszcze do AP .
PS.CX5 to coś w rodzaju cementu.... dla jasności
_________________ obecnie koniec z piro
|
2 wrz 2006, o 13:35 |
|
|
pessos
@GROŹNY WOŹNY
Dołączył(a): 11 lip 2004, o 14:23 Posty: 389 Lokalizacja: CLK KGP
|
Witam,
Temat jak zwykle schodzi w bok i na dniach zostanie wyczyszczony
Gwoli ścisłości coś o CX5 http://www.ceresit.pl/u235/navi/31492 Zastanawia mnie czemu rozmawiacie o zatyczkach skoro nie o nie pytali W postach nikt nie udzielił jasnej odpowiedźi na zadane pytanie bezpośrednio jasno i czytelnie - to takie trudne
Problemem nie są tutaj zatyczki ale samo ich mocowanie. Skoro korpus robisz z papieru to zawsze przy wklejaniu zatyczki/dyszy możesz go zagiąć na morko do środka, tak jak to zaproponowałem w artykule na VMC http://www.vmc.org.pl/articles.php?id=150 (no co trzeba się promować ) Powinno pomóc, a jak ci rozpetardzi silnik to wina może leżeć po stronie źle odlanego paliwa tudzież zbyt dużego współczynnika zacisku ( Kn)
Pozdrawiam
Szymon
_________________ "dostałeś ostrzeżenie. trzy ostrzeżenia to ban. czytaj regulamin i używaj przeglądarki. witaj na forum"
|
2 wrz 2006, o 19:59 |
|
|
kubawlo
Dołączył(a): 28 lip 2007, o 21:34 Posty: 45 Lokalizacja: Warszawa
|
Zgadzam się - Epoxydy trzymają aż miło, lecz przy temperaturze większej niż 110 st. C nie wytrzymują. Granica temperatury-różnie z tymi klejami.
_________________ Grzybki rządzą
|
31 lip 2007, o 13:17 |
|
|